Show simple item record

dc.contributor.advisorSkara-Mincāne, Rita
dc.contributor.authorZuicena, Liene
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-07-02T01:06:43Z
dc.date.available2017-07-02T01:06:43Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other59112
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/36065
dc.description.abstractPētījums aplūko kā skolotāju klases valoda palīdz veidot pozitīvas savstarpējās attiecības klasē, jo pozitīvai atmosfērai klasē ir nozīmīga loma svešvalodu apguvē. Aptaujā – pētījumā tika izmantotas šādas datu ieguves metodes: anketas piekto līdz divpadsmito klašu skolēniem, angļu valodas stundu novērošanas pieraksti, intervijas ar angļu valodas skolotājiem. Iegūtie dati atklāj skolēnu viedokli par angļu valodas skolotājiem un angļu valodas stundām, norādot, ka skolotājiem ir nepieciešams vairāk domāt par visu skolēnu iesaistīšanu mācību stundā, skolotāja lietotās valodas sarežģītību un runas ātrumu, kā arī vienādu attieksmi pret visiem skolēniem. Novērojot angļu valodas stundas, autore pierakstīja frāzes kādas skolotāji lietoja dažādās situācijās klasē, sistematizēja un analizēja tās, secinot, ka, lai gan pārsvarā dotās instrukcijas un paskaidrojumi bija saprotami un nepārprotami, dažos gadījumos instrukciijas bija kritiskas. Angļu valodas skolotāju intervijas atklāj skolotāju viedokli par pozitīvas atmosfēras nozīmi klasē, metodēm un paņēmieniem, kā to panākt. Tika secināts, ka angļu valodas skolotāju lietotā valoda (gan verbālā, gan neverbālā) ietekmē pozitīvu savastrpējo attiecību veidošanos klasē.
dc.description.abstractA positive and encouraging atmosphere in the classroom is crucial when acquiring English as foreign language. This research investigates how language used by teachers in the classroom (classroom language) can help to build rapport in English language lessons. Methods of data collection of the survey included questionnaires for completion by school students (forms five to twelve), English lesson observation field notes and interviews with the English language teachers. The research data illustrated the students’ opinion about their English language teachers and lessons, revealing that teachers should pay more attention to involve everybody in the lesson, show equality towards the students and think about the complexity of the vocabulary used and the speed at which it is delivered. During observations the author of the Paper recorded the language English teachers used in different situations in the classroom, systematised it and analysed it and concluded that, although the majority of the language was clear and unmistakable, some instructions and explanations were critical. Interviews with the English language teachers’ showed opinions about the importance of a positive atmosphere in the classroom, advice and methods used to build and maintain rapport in English language lessons. In conclusion this paper shows that the language teachers’ use in the classroom, both verbal and non-verbal, is important for building and maintaining the rapport in the lessons.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectangļu valodas mācīšana; teaching English
dc.subjectsavstarpējās attiecības; rapport
dc.subjectvaloda klasē; clasroom language
dc.subjectķermeņa valoda; body language
dc.subjectpozitīva mācīšanās atmosfēra; positive learning atmosphere
dc.titleSkolotāja valoda angļu valodas stundās pozitīvu attiecību veidošanai klasē
dc.title.alternativeTeacher's Classroom Language to build Rapport in English Language Lessons
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record