Plecģērba šūšanas apguve starpkultūru izglītības kontekstā mājturībā un tehnoloģijās 9. klasē
Author
Aigare, Anita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Piedāvātais mācību tēmas “Plecģērba šūšana” risinājums ir aktuāls mūsdienās, kad lielāka uzmanība tiek pievērsta kultūras mantojuma saglabāšanai un starpkultūru saskarsmei. Darbā tiek apskatīti 10 kultūru tradicionālie tērpi. Skolniecēm tika dota iespēja apgūt tradicionālā savienošanu ar mūsdienīgo. Darbā ir izpētīti normatīvie dokumenti, plecģērba šūšanas tehnoloģijas, mācību metodes un mācību tematiskā plāna aprobācija. Mācību uzdevuma ietvaros tika veicināta skolēnu cieņa pret kultūras mantojumu un spēja to novērtēt, attīstīta radošā domāšana un pieeja. Darbā ir 4 nodaļas, 9 apakšnodaļas, 19 tabulas, 3 attēli, 6 pielikumi. The topic of diploma theses is Acquisition of Gown Sewing in the context of Intercultural Education in Home Economics and Technology in Form 9. Today people pay more attention to preservation of cultural heritage and cross-cultural interactions so it is important to address this theme in study process. During author’s research students learned how to combine traditional and modern on example of 10 different cultures. The gown sewing in the context of intercultural education in home economics and technology lessons in form 9 was explored. In the process students have developed their respect for the cultural heritage and improved the ability to analyze as well as developed creative thinking and approach. Work has 4 sections, 9 subdivisions, 19 tables, 3 pictures, 6 attachments.