• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Plecģērba šūšanas apguve starpkultūru izglītības kontekstā mājturībā un tehnoloģijās 9. klasē

Thumbnail
View/Open
299-59122-Aigare_Anita_aa13075.pdf (2.733Mb)
Author
Aigare, Anita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Piedāvātais mācību tēmas “Plecģērba šūšana” risinājums ir aktuāls mūsdienās, kad lielāka uzmanība tiek pievērsta kultūras mantojuma saglabāšanai un starpkultūru saskarsmei. Darbā tiek apskatīti 10 kultūru tradicionālie tērpi. Skolniecēm tika dota iespēja apgūt tradicionālā savienošanu ar mūsdienīgo. Darbā ir izpētīti normatīvie dokumenti, plecģērba šūšanas tehnoloģijas, mācību metodes un mācību tematiskā plāna aprobācija. Mācību uzdevuma ietvaros tika veicināta skolēnu cieņa pret kultūras mantojumu un spēja to novērtēt, attīstīta radošā domāšana un pieeja. Darbā ir 4 nodaļas, 9 apakšnodaļas, 19 tabulas, 3 attēli, 6 pielikumi.
 
The topic of diploma theses is Acquisition of Gown Sewing in the context of Intercultural Education in Home Economics and Technology in Form 9. Today people pay more attention to preservation of cultural heritage and cross-cultural interactions so it is important to address this theme in study process. During author’s research students learned how to combine traditional and modern on example of 10 different cultures. The gown sewing in the context of intercultural education in home economics and technology lessons in form 9 was explored. In the process students have developed their respect for the cultural heritage and improved the ability to analyze as well as developed creative thinking and approach. Work has 4 sections, 9 subdivisions, 19 tables, 3 pictures, 6 attachments.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/36066
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV