Lasītprasmes pilnveide ķīmijas apguvē vidusskolā
Autor
Dobele, Irita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Logins, Jāzeps
Datum
2017Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Lasītprasmes pilnveide ķīmijas apguvē vidusskolā. Dobele Irita, zinātniskais vadītājs Dr.chem., doc. Logins Jāzeps. Diplomdarbs, 50 lapaspuses, 8 tabulas, 27 attēli, 55 literatūras un avotu vienības. Darbs sastāv no ievada, trim nodaļām, nobeiguma, secinājumiem un 7 pielikumiem. Latviešu valodā. Darba mērķis ir izpētīt skolēnu lasītprasmes pilnveides iespējas ķīmijas stundās, izmantojot dažādas metodes darbā ar tekstu. Darba teorētiskajā daļā aprakstīti lasītprasmes apsekojumi pasaulē un situācija Latvijā, izvērtēta un apkopota metodika darbā ar tekstu lasītprasmes pilnveidei ķīmijas stundās. Empīriskajā daļā analizēti Aizputes vidusskolas skolēnu lasītprasmes sasniegumi diagnosticējošos un valsts pārbaudes darbos latviešu valodā, izstrādāti un aprobēti metodiskie materiāli darbam ar tekstu ķīmijas stundās, veikta skolēnu darbības rezultātu analīze un aptauja Aizputes vidusskolas 10. klasēs. Pēc aptaujas datiem secināts, ka darbs ar tekstu veicina skolēnu interesi par ķīmijas saistību ar reālo dzīvi un lasītprasmes pilnveidi. LASĪTPRASME, LASĪTPRASMES PILNVEIDE, ĶĪMIJAS APGUVE, DARBS AR TEKSTU. Development of reading skills during Chemistry lessons at a secondary school. Dobele Irita, scientific supervisor – Dr. chem., doc. Logins Jāzeps. Thesis includes 50 pages, 8 charts, 27 pictures, 55 literature and source units. Thesis consists of introduction, three chapters, the final chapter, conclusions and 7 appendixes. In Latvian. The goal of the research is to explore students' reading skill development opportunities during chemistry lessons using a variety of techniques to work with the text. The theoretical part describes literacy surveys in the world and the situation in Latvia, it evaluates and summarizes the methodology how to improve reading skills during chemistry lessons. The empirical part analyses students' reading skill results in the diagnostic and National tests in Latvian at Aizpute secondary school, it develops and pilots methodological materials to work with texts in chemistry lessons, it gives performance analysis and survey at Aizpute secondary school grade 10. According to the survey data it concludes that work with the text promotes students¢ interest in relating chemistry to real life and literacy development. READING SKILLS, READING SKILL DEVELOPMENT, CHEMISTRY LEARNING, WORK WITH THE TEXT.