dc.contributor.advisor | Urdziņa-Deruma, Māra | |
dc.contributor.author | Eglīte, Solvita | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2017-07-02T01:06:48Z | |
dc.date.available | 2017-07-02T01:06:48Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.other | 59302 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/36076 | |
dc.description.abstract | Diplomdarba mērķis ir izstrādāt mācību saturu tēmai „Cilindrveida adījumi” mājturībā un tehnoloģijās 7.klasē un praktiski pārbaudīt to skolā. Mācību tēmas apguves procesā autore vēlas sekmēt skolnieču rokdarbu prasmju attīstību, adīšanas kā tradicionālas rokdarbu tehnikas dziļāku iepazīšanu, apgūstot cilindrveida adījumu darināšanu, kā arī mudināt skolnieces dziļāk iepazīt latviešu tautas bagāto kultūras mantojumu. Diplomdarba pirmajā nodaļā autore analizējusi pedagoģisko un psiholoģisko literatūru, normatīvos dokumentus, kas reglamentē mācību satura izveidi. Otrajā nodaļā – izpētījusi literatūru par cilindrveida adījumiem, izveidojusi mācību saturu tēmai „Cilindrveida adījumi”. Trešajā nodaļā- izveidojusi mācību stundu tematisko plānu, aprakstījusi vērtēšanas kritērijus, mācību metodes. Ceturtajā nodaļā - aprakstījusi mācību tēmas aprobācijas procesu un analizējusi iegūtos rezultātus, kā arī apkopojusi skolnieču aptaujas rezultātus, lai noskaidrotu, vai izveidotais mācību saturs un izstrādātie mācību uzdevumi veicina cilindrveida adījumu apguvi skolā. Rezultāti apstiprina izstrādātā mācību satura un mācību uzdevumu piemērotību mācību tēmas „Cilindrveida apguvei” mājturībā un tehnoloģijās. Diplomdarbs sastāv no ievada, 4 nodaļām, 15 apakšnodaļām, nobeiguma, izmantotās literatūras saraksta un 8 pielikumiem. Izstrādātais mācību saturs tika aprobēts Rīgas Valsts Vācu ģimnāzijā, 7.a klasē. Atslēgas vārdi: mājturība un tehnoloģijas, adīšana, cilindrveida adījumi, etnogrāfija, kultūras mantojums. | |
dc.description.abstract | The aim of the Paper is to create a content for the topic „Circular Knittings” for Form 7 and to implement it in the school. During the acquisition of the topic the author of the diploma Paper aims to promote the development of the handicraft skills, facilitate the learners’ recognition of the knitting as a way of handicrafts through learning the circular knitting’s techniques and also to motivate learners to find out more about the rich Latvian cultural heritage. In the first chapter author analyzes the pedagogical and psychological literature and regulatory documents about teaching content. In the second chapter the theoretical standpoints on circular knittings given and also the content for the topic „Circular Knittings” is created. In the third chapter the thematic planning, evaluation criteria and teaching methods are described. In the fourth chapter the process of the implementation and analyzes of the results as well as the results of learners’ questionnaire have been gathered to find out if the forming of content and exercises promotes the acquirement of the circular knittings in the domestic science lessons at school. Results of the research approve the forming teaching content and exercises appropriateness for the acquirement of the circular knittings learning in the domestic science lessons. The Paper consists of introducion, 4 chapters and 15 subchapters, ending, bibliography and 8 appendices. The content was implemented in Riga State German Gymnasium in Form 7a. Key words: domestic science, knitting, circular knitting, ethnography, cultural heritage. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Pedagoģija | |
dc.subject | mājturība un tehnoloģijas | |
dc.subject | adīšana | |
dc.subject | cilindrveida adījumi | |
dc.subject | etnogrāfija | |
dc.subject | kutūras mantojums | |
dc.title | Cilindrveida adījumu apguve mājturībā un tehnoloģijās 7.klasē | |
dc.title.alternative | Circular Knittings Learning in Home Economics and Technologies in Form 7 | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |