Sociālās mijiedarbības spēles angļu valodas runāšanas trauksmes mazināšanai 11. klasē
Author
Zvirbule, Aiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Sandra
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Svešvalodas runāšanas trauksme ir problēma, no kuras cieš daudzi skolēni. Diplomdarba autore uzskata, ka sociālās mijiedarbības spēles palīdzētu skolēniem izjust mazāku trauksmi runāšanas uzdevumu laikā. Lai pārbaudītu sociālās mijiedarbības spēļu ietekmi uz angļu valodas runāšanas trauksmi, tika veikta gadījuma izpēte Līvānu 1. vidusskolas 11. klasē. Datu vākšanas metodes bija anketēšana, lai noskaidrotu skolēnu trauksmes līmeni gadījuma izpētes sākumā un beigās, skolēnu publiskās runāšanas uzdevumu novērošana gadījuma izpētes sākumā un pēc spēļu izmantošanas angļu valodas stundās, un rakstiska skolēnu atgriezeniskā saite par sociālās mijiedarbības spēļu izmantošanu angļu valodas stundās. Ievāktie dati un to analīze parāda, ka pēc regulāras sociālās mijiedarbības spēļu lietošanas angļu valodas stundās skolēni ir pārliecinātāki par sevi runāšanas uzdevumu laikā un tas norāda uz to, ka sociālās mijiedarbības spēles ir efektīvas angļu valodas runāšanas trauksmes mazināšanai. Foreign language speaking anxiety is a problem that many students suffer from. The author of the Diploma Paper considers that social interaction games would help students feel less anxious during speaking tasks. In order to examine the impact of social interaction games on English speaking anxiety, a case study in Livani Secondary School No. 1 Form 11 was carried out. The data collection methods were a questionnaire to find out the level of students’ anxiety in the beginning and in the end of the case study, the observation of students’ public speaking tasks in the beginning of the case study and after using games in English lessons and written students’ fedback about using social interaction games in English lessons. The collected data and the analysis show that after regular usage of social interaction games during English lessons, students are more confident during speaking tasks and it indicates that social interaction games are effective for reducing English speaking anxiety.