Dažādības pedagoģiskie risinājumi saistībā ar autisma spektra traucējumiem bilingvālajā vidē: gadījuma analīze
Author
Muršić, Sara
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Fernandez Gonzalez, Manuel Joaquin
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbs koncentrējas uz dažādu attīstības un lingvistisko īpatnību jautājumu iekļaujošās izglītības vidē. Pētījums fokusēts uz 14 gadus veca zēna, kuram kā diagnoze noteikti autiskā spektra traucējumi (Aspergera sindroms) un kurš ir audzis un ticis izglītots bilingvālā vidē. Galvenais mērķis bija izpētīt bilingvālisma un Aspergera sindroma kognitīvos un uzvedības aspektus pamatfunkciju izpildē. Pētījumā izmantota paralēlā jauktā metode – trīs dažādi standartizēti testi papildus trim daļēji strukturētām intervijām. Pētījuma mērķis bija parādīt bilingvālās vides ietekmi uz kognitīvajām funkcijām un sociālo uzvedību bērnam ar Autiskā spektra traucējumiem (konkrētāk, Aspergera sindromu) no psihopedagoģiskā skatu punkta. This master thesis addresses the problem of diverse developmental and linguistic characteristics in an inclusive educational environment. The focus of this research is a case of a bilingual 14-year old boy diagnosed with autism spectrum disorder (Asperger’s syndrome), raised and educated in a bilingual environment. The main objective was examining cognitive and behavioural aspects of bilingualism and Asperger syndrome in key executive functions. The study was designed as a parallel mixed method research – three different standardised tests complementing three semi structured interviews. The main idea was to show effects bilingual environment has on cognitive functions and social behaviour of a child with autism spectrum disorder (specifically Asperger’s syndrome) from a psycho-pedagogical perspective.