Skaņu rīku izmantošana valodas attīstības veicināšanai rotaļnodarbībās ar literatūras dominanti 5-6 gadus veciem bērniem
Author
Leskovska, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā ir veikts pētījums, lai noskaidrotu kā skaņu rīku izmantošana rotaļnodarbībās ar literatūras dominanti palīdz vecināt 5 – 6 gadu vecu bērnu valodas attīstību. Darbā ir analizēta teorētiskā literatūra par bērna valodas attīstību, rotaļām ar skaņām un skaņu rīkiem, rotaļnodarbības būtību un literatūras nozīmi pirmsskolas izglītības mācību saturā. Izpētīta X pirmsskolas izglītības iestādes grupu materiālā bāze – pieejamie skaņu rīki, kā arī veikta aptauja par skaņu rīku izmantošanas pieredzi pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Tāpat diplomdarba ietvaros tika veikta bērnu valodas attīstības izpēte pirms pedagoģiskā izmēģinājuma darbības un izstrādāta rotaļnodarbību kopa, kurā tiek izmantoti skaņu rīku. Visbeidzot analizēti empīriskā pētījuma rezultāti un veikti secinājumi. Rotaļnodarbībās ar literatūras dominanti, izmantojot skaņu rīkus, ir, iespējams, attīstīt bērna valodu, jeb prasmes, kas saistās ar vārdu krājumu, prasmi klausīties, runāšanu, teikumu veidošanu, daiļliteratūru un folkloru, bet šī valodas attīstība notiek lēnām un pakāpeniski. In diploma paper has been made research to find out how using hand made musical instruments in lessons with literature dominant can help to provide 5 to 6 year old children’s language development. In the paper analyzes the theoretical literature about children’s language development, play with sounds and hand made musical instruments, lessons essence and literature meaning in preschool curriculum. Researched X preschool educational institution group material base - available hand made musical instruments, also done inquiry to find out about experience of using hand made musical instruments in preschool educational process. Also within the diploma paper was made children's language development study before pedagogical pilot actions and worked out lessons group where is being used hand made musical instruments. Finally, analyzed the empirical research results and made conclusions. In lessons with literature dominante using hand made musical instruments it is possible to develop the children's language or skills related to vocabulary, skills of listening, speaking, sentence formation, fiction and folklore, but this language development is happening slowly and gradually.