• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Āra nodarbību izmantošana 5-6 gadus vecu bērnu intereses par dabu sekmēšanai

Thumbnail
View/Open
299-59851-Grinus_Zane_zg13006.pdf (1.943Mb)
Author
Griņus, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Daiga
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
. Darba tēma: Āra nodarbību izmantošana 5-6 gadus vecu bērnu intereses par dabu sekmēšanai. Diplomdarba pētījuma mērķis ir teorētiski un praktiski pētīt 5 – 6 gadus vecu bērnu interesi par dabu āra nodarbību sākumā un beigās. Darba teorētiskajā daļā tika analizētas dažādu autoru atziņas par āra nodarbību nozīmību pirmsskolā, kā arī tika analizētas vecumposma īpatnības, lai āra nodarbībās tiktu izmantotas vecumposmam atbilstošas metodes, paņēmieni, kā arī mācību satura atbilstība āra nodarbībās veicinātu pēc iespējas lielāku interesi par dabu. Teorētiskās analīzes rezultātā tika izveidoti kritēriji un rādītāji, pēc kuriem tika analizēta 5 – 6 gadu vecu bērnu interese āra nodarbības sākumā un āra nodarbības beigās. Visa pētījuma pamatā tika raksturoti trīs intereses līmeņi – nav interese, situatīva interese un noturīga interese Diplomdarba praktiskajā daļā tika aprakstītas organizētās āra nodarbības, kā arī tika analizētas āra nodarbības pēc izvirzītajiem kritērijiem un līmeņiem saistībā ar nodarbībā izvēlētajām metodēm un paņēmieniem. Pētījuma beigās tika secināts, ka āra nodarbības sekmē bērnu interesi par dabu, ja āra nodarbībās skolotāja izvēlās vecumposmam atbilstīgus uzdevumus, metodes un paņēmienus. Āra nodarbības veicina interesi par dabu 5 – 6 gadus veciem bērniem, jo āra nodarbībās bērniem lielākoties ir iespēja darboties patstāvīgi. Lai šo interesi par dabu nostiprinātu, skolotājai vajadzētu organizēt āra nodarbības pēc iespējas biežāk kā arī dažādos laikapstākļos, jāorganizē āra nodarbības tā, lai tās radītu interesi visiem bērniem neatkarīgi no viņu mācīšanās atšķirībām, jāorganizē vecumam atbildošas āra nodarbības, kurās bērni mācās pētīt, vērot, eksperimentēt un pamatot savas domas, viedokli un pieredzi citiem bērniem un pieaugušajiem. Darba apjoms: 65 lapas, 3 tabulas, 12 attēli, 10 pielikumi, 30 literatūras avoti. Atslēgvārdi: āra nodarbība, interese, pirmsskola un daba.
 
. The theme: “Organasing outdoor lessons for 5-6 years old children's in groups to create intrest towards nature”. The purpose of research work is theoretically and practically explore 5 - 6 year old children intereset in nature at the beginning and at the end of outdoor lessons. The theoretical part was analyzed by different authors knowledge on the importance of outdoor classes in preschool, as well as the age group analyzed the features and outdoor activities are used in age group appropriate methods, techniques and teaching content to outdoor activities promoting the broadest possible interest in nature. As result of the theoretical analysis was established criteria, indicators and description of levels for 5 – 6 year old children interest in outdoor lessons. The whole research work is based on three levels of interest – no interest, situational interest and sustained interest. In the part of practical was described organized outdoor activities, as well as outdoor activities were analyzed according to the criteria and levels associated with the selected class methods and techniques. In the end of research was concluded that outdoor lessons contribute interest of nature if teacher choose the appropriate methods and techniques for 5 – 6 year old children. Outdoor lessons are promote interest in the nature of the 5 - 6 year old children, because in outdoor arctivities children are able to operate largely independently. For those interested in nature to strengthen, the teacher should organize outdoor activities as often as possible as well as all kinds of weather, organized outdoor activities so as to create interest for all children, regardless of their learning differences, organize age with a corresponding outdoor classes where children learn to study, observe, experiment and justify their thoughts, opinions and experience of other children and adults. The amount of the diploma: 65 pages, 3 tables, 12 pictures, 10 appendices, 30 sources of literature. Keywords: outdoor activities, interest, preschool, nature.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/36115
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV