3-4 gadus vecu bērnu jaundarinājumi latviešu valodā
Author
Pozņakova, Gunda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaļķe, Baiba
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba temats ir „3-4 gadus vecu bērnu jaundarinājumi latviešu valodā”. Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz D.Markus, A.Vulānes, I.Freimanes, A.Ļubļinskas, V.Rūķes-Draviņas u.c. atziņām par valodas, runas būtību, pirmsskolas vecuma bērnu valodas attīstības priekšnosacījumiem, 3-4 gadus vecu bērnu valodas un runas īpatnībām, bērnu radīto jaundarinājumu īpatnībām, darināšanas specifiku. Pētījuma praktiskajā daļā ir analizēti 3-4 gadus veci bērnu jaundarinājumi, noskaidrotas 3-4 gadus vecu bērnu vecāku un pirmsskolas skolotāju zināšanas un attieksme pret bērnu radošo valodniecisko darbību. Veicot pētījumu, darba autore secina, ka 3-4 gadus vecu bērnu jaundarinājumi daudzos gadījumos liecina par skaņu izrunas grūtībām, bet būtisku iespaidu uz bērnu radošo valodniecisko darbību atstāj mūsdienu tehnoloģijas. Atslēgas vārdi: valoda, runa, 3-4 gadus veci bērni, valodas attīstība, jaundarinājumu darināšana, radošā valodnieciskā darbība. The theme of the Bachelor paper is Latvian Language Neologisms Introduced by Children (Aged 3-4 Years ). The theoretical part of the research has been based on D.Markus, A.Vulane, I.Freimane, A.Lublinska, V.Ruke-Dravina and other theoretician knowledge regarding the preconditions of preschooler language development, features of the speech and newly created neologisms, and also particularity of the word coining process. The practical part of the research is devoted to the analysis of neologisms introduced by children aged 3-4 years old. Furthermore, parent and pre-school teacher knowledge and attitude towards children’s linguistic creativity has been studied. The author of the research paper concludes that neologisms introduced by children aged 3-4 years old in many cases signify the difficulties in sound pronunciation, yet technologies play a significant role in children’s linguistic creativity. Key words: language, speech, 3-4 years old children, language development, introducing a neologism, linguistic creativity.