Mazbērnu aprūpes kvalitātes nozīmība pirmsskolas izglītības iestādē
Автор
Hēla, Lita Aina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Дата
2017Metadata
Показать полную информациюАннотации
Pētnieciskā darba tēma ir “Mazbērnu aprūpes kvalitātes nozīmība pirmsskolas izglītības iestādē”. Pirmsskolas izglītības iestādēs viena no visbiežāk sastopamajām problēmām ir aprūpes kvalitāte, vecāki maz pievērš uzmanību savu kustību kvalitātei, sadarbībai ar bērnu un komunikācijai tās laikā. Labas aprūpes nozīmība tiek vērtēta pārāk zemu. Darba mērķis ir pētīt mazbērna vecumposma aprūpes kvalitāti un tās ietekmi uz uzmanību rotaļāšanās laikā pirmsskolas izglītības iestādē un pieskatīšanas grupā, izmantojot E. Pikleres pieeju. Darbā tika izvirzīti 3 uzdevumi: analizēt teorētisko literatūru par mazbērna vecuma posmu, bērnu aprūpi; analizēt E. Pikleres pieeju un aprūpes īpatnības mazbērna vecumposmā; veikt pētījumu par bērnu aprūpi rīta cēlienā, un tās ietekmi uz bērnu uzmanību rotaļāšanās laikā. Pirmajā nodaļā aprakstīts mazbērna attīstības raksturojums – fiziskā, garīgā un rotaļdarbības attīstība. Otrajā nodaļā analizēta literatūra par teorētiskajām nostādnēm aprūpei mazbērna vecumā - izskatīts vēsturiskais aspekts un aprūpes veidi. Trešajā nodaļā izskatīta E. Pikleres pieeja aprūpei. Pētījumā izkristalizējās, ka aprūpes kvalitātei ir liela nozīme bērna rotaļāšanās laikā, tā ietekmē to, ar kādu uzmanību bērns spēj rotaļāties. Das Thema der Forschungsarbeit ist “Die Bedeutung der qualitativen Pflege von Kleinkindern in Kindergrippen”. Eines von den am meisten vorkommenden Problemen in der Kindergrippe ist die Qualität der Pflege; die Eltern achten wenig auf die Qualität ihrer Bewegungen, die Zusammenarbeit mit dem Kind und die Komunikation während der Pflege. Die Bedeutung der guten Pflege wird zuwenig bewertet.. Das Ziel der Arbeit ist die Qualität der Pflege im Kleinkindalter in einer staatlischen und in einer privaten Kindergrippe nach dem Konzept von Dr E.Pikler zu untersuchen und deren Auswirkung auf die Aufmerksamkeit während des Spielens. In der Arbeit stellten sich drei Aufgaben: die Analyse der theoretischen Literatur űber das Kleinkindalter und die Pflege von Kindern; die Analyse des Konzept von Dr E. Pikler und die Besonderheiten der Pflege im Kleinkindalter; eine Studie űber die Pflege von Kindern am Morgen und dessen Bedeutung auf die Aufmerksamkeit während des Spielens. Im ersten Kapitel wird die Entwicklung des Kleinkindes beschrieben – die physische-, geistige und Spielentwicklung.Im zweiten Kapitel wird Literatur űber die theoretischen Richtlinien der Pflege im Kleinkindalter analysiert - die geschichtlichen Aspekte und Pflegearten. Im dritten Kapitel wird die Pflege nach Dr E. Pikler beschrieben. In der Studie hat sich herauskristalisiert, das die Qualität der Pflege eine imense Bedeutung auf die Spielzeit der Kinder hat, sie beeinträchtigt die Aufmerksamkeit mit der die Kinder spielen kőnnen.