Latviešu tautas dejas kompozīcijas ietekme uz 7.klases skolēnu radošumu sporta stundās
Author
Neicgale, Lūcija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Urbāne, Diāna
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma ir “Latviešu tautas dejas kompozīcijas ietekme uz 7. klases skolēnu radošumu sporta stundās”. Diplomdarba mērķis ir izstrādāt mācību darba modeļus sporta stundas tēmai “Latviešu tautas dejas kompozīcija” un atklāt sakarības starp pedagoģisko darbību un patstāvīgas deju kompozīcijas veidošanas ietekmi uz skolēnu radošumu sporta stundā. Darba teorētiskajā daļā tiek pētīta zinātniskā literatūra par kreativitātes jēdzienu un tās nozīmi mūsdienās, par latviešu tautas dejas vēsturi, kompozīciju un pamatelementiem kā arī par sporta stundas teorētiskajiem pamatiem. Darba pedagoģiskajā pētījuma daļā tiek izstrādāti radošo sporta stundu modeļi par tēmu “Latviešu tautas dejas kompozīcija,” vērtēšanas kritēriji un pārrunu jautājumi. Iegūtie rezultāti pētījuma beigās rāda, kādas ir sakarības starp pedagoģisko darbību un patstāvīgas deju kompozīcijas veidošanas ietekmi uz skolēnu radošumu sporta stundā. Atslēgvārdi: latviešu tautas dejas, 7. klases skolēni, radošums, sporta stunda Diploma thesis is called “Composition of Latvian folk Dances to Develop Students’ Creativity in Sports Lesson in Form 7”. Objective of this thesis is to develop teaching samples for sports lessons, titled “Composition of Latvian folk Dances”, and to reveal a connection between pedagogical activity and students’ creative influence in sports lessons from independant creation of composition. In the theoretical part of thesis scientific literature about concept of creativity and it’s importance these days is being researched, also literature about the history of Latvian folk dances, it’s composition and main elements, and about basis of pshysical education class. In the pedagogical part of thesis the following things are developed: teaching samples for sports lessons about “Latvian folk dance composition”, grading criteria and questions for discussion. The made results at the end of thesis shows the connection between pedagogical activity and student’s creative influence in sports lessons from independant creation of composition