Show simple item record

dc.contributor.advisorMargeviča- Grinberga, Ieva
dc.contributor.authorRadionova, Alla
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-07-02T01:07:05Z
dc.date.available2017-07-02T01:07:05Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other59982
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/36127
dc.description.abstractDarba autore : Alla Radionova Darba veids: Diplomdarbs Studiju programma: Pirmsskolas izglītības skolotājs Darba zinātniskā vadītāja: Ieva Margeviča-Grinberga, Latvijas Universitātes docente Mērķis: Izpētīt latviešu valodas prasmju attīstības veicināšanas iespējas mazākumtautības pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma hipotēze: pirmsskolas vecuma bērnam otrās valodas apguve būs sekmīga, ja: •bērni nodarbību laikā izjutīs pozitīvu noskaņojumu un interesi par otrās valodas mācīšanos; •pedagogs strādā bilingvāli visā dienas gaitā. Pētījuma uzdevumi ir a) izpētīt un izklāstīt bilingvālās izglītības metodikas būtību; b) raksturot bērnu runātprasmju attīstības īpatnības vecumā no 4 līdz 5 gadiem; c) veikt un aprakstīt praktiskus novērojumus, kas ietver sevī praktisko darbu ar bērniem, izmantojot dažādas valodas prasmju attīstības metodes; d) apkopot un izanalizēt iegūtos rezultātus. Pētīšanas metodes: •teorētiskā metode – literatūras analīze, starptautiskā mēroga pieredzes analīze; •empīriskā metode – praktisks darbs ar bērniem, novērojumu veikšana, rezultātu analīze. Pētījuma bāze – Rīga, „X” PII, 21 bērni Darbs sastāv no trim nodaļām: 1. nodaļā tika apkopoti vairāku autoru secinājumi par bilingvālās izglītības būtību, par bilingvālās izglītības pielietošanas pieredzi starptautiskā mērogā; 2. nodaļā tika raksturotas bērnu attīstības īpatnības vecumā no 4 līdz 5 gadiem; 3. nodaļā tika aprakstīti praktiskie novērojumi, kas iekļauj sevī praktiskus darbus ar bērniem, tika aprakstītas dažādas metodes, kas veicina otrās valodas apgūšanu. Rezultātā tika panākta kopēja latviešu valodas prasmju līmeņa paaugstināšana izvēlētajā pirmsskolas izglītības iestādes bērnu grupā (vecumā no 4 līdz 5 gadiem). Darbs kopumā izklāstīts 77. lapaspusēs, tajā iekļautas 3.tabulas un 2.attēli. Darbā izmantoti 49 literatūras avoti un pievienoti 11. pielikumi.  
dc.description.abstractAuthor of the research paper: Alla Radionova Research paper type: Diploma Study program: Primary school teacher Supervisor: Ieva Margeviča-Grinberga, professor at University of Latvia Objective: to make a research about the development of Latvian language skills in primary school for minorities Research hypothesis: the process of second language acquisition by preschoolers will be successful if: •positive atmosphere and children’s interest in second language learning process will kept throughout the classes; •teachers will work in bilingual mode throughout the day. Main research tasks: a) to explore and outline the nature of bilingual education methodology; b) to describe the peculiarities of children's speaking skills development between in the age group from 4 to 5 years old; c) to conduct and describe practical observations, which includes practical work with children through a variety of language skills development methods; d) to collect and analyze the obtained results. Research methods: •theoretical method – analysis of literature, analysis of international experience; •empirical method – practical lessons with kids, observation, analysis of the results. Research basis – Riga, „X” primary school, 21 children The work consists of three chapters: Chapter 1 was present the analysis of several authors conclusions on the nature of bilingual education and about the use of bilingual education experience at international level; Chapter 2 describes the peculiarities of child development at the age of 4 to 5 years; Chapter 3 describes the practical observations, which includes practical work with children, was described in a variety of techniques that promote second language acquisition. As the result, a common level of Latvian language skills has been increased in the selected pre-school group of children (aged 4 to 5 years). The work as a whole set out in 77 pages, it includes 3 tables and 2 figures. Work used 49 sources of literature and added 11 annexes.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectPIRMSSKOLAS IZGLĪTĪBAS IESTĀDE
dc.subjectLATVIEŠU VALODAS KĀ OTRĀS VALODAS APGŪŠANA
dc.subjectDZIMTĀ VALODA
dc.subjectKOMUNIKATĪVĀ PIEEJA
dc.titleLatviešu valodas prasmju attīstīšanas veicināšana mazākumtautības pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternativeThe Development of Latvian Language Skills in Primary Schools for National Minorities
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record