4 – 5 gadu vecu bērnu psihoemocionālā adaptēšanās pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Lauva, Vineta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: 4 – 5 gadus vecu bērnu psihoemocionālā adaptēšanās pirmsskolas izglītības iestādē. Darba autore: Vineta Lauva Darba zinātniskā vadītāja: dr. paed., doc. Līga Āboltiņa Darba apjoms: 66 lpp., satur 4 nodaļas, 11 apakšnodaļas, 4 tabulas, literatūras sarakstu no 28 vienībām, pievienoti 4 pielikumi. Darbs izstrādāts ar mērķi teorētiski pētīt un praktiski pamatot 4 – 5 gadus vecu bērnu efektīvu adaptēšanos pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz I. Puškareva, D. Vigules, A.Lazdiņas, A.Vorobjova, I. Stagaines, V. Romenkovas, S. Gailumas, V. Golubinas, I. D. U. Kulaginas (Кулагина И. Д. У.), L. F. Obuhova (Обухов Л. Ф.) atziņām. Teorētiskajā daļā analizēti jēdzieni par adaptāciju un adaptēšanos, vieglas, vidējas un smagas adaptēšanās pakāpes. Analizēti jautājumi par bērna psihoemocionālo un gribas attīstību, par bērna adaptēšanās spēju pirmsskolas izglītības iestādē, psihoemocionālās adaptācijas kritēriji un kā veicināt 4 – 5 gadus vecu bērnu psihoemocionālo adaptēšanos. Pētījuma praktiskajā daļā tika veikta bērnu adaptēšanās spēju izpēte un attīstības gaita vērojot bērnus pirmsskolas izglītības iestādes pedagoģiskajā procesā. Veicot pētījumu un vērojot vidējās grupas bērnus, darba autore secināja, ka bērna psihoemocionālā adaptācija 4 – 5 gadu vecumā būs efektīva, ja skolotājs izvērtēs katra bērna individualitāti, rakstura iezīmes, rotaļnodarbības tiks organizētas atbilstīgi bērna attīstības līmenim, temperamentam un emocionalitātei, ja vecākiem būs pozitīva attieksme pret pirmsskolas izglītības iestādi un skolotāju. Atslēgas vārdi: 4 - 5 gadus veci bērni, psihoemocionālā attīstība, adaptācija, adaptēšanās, kustību rotaļa, lomu rotaļa. Job title: 4 – 5 year – old children`s psycho – emotional adaptation of pre – school education. Job author: Vineta Lauva Scientific supervisor: dr. paed., doc. Līga Āboltiņa Keywords: 66 pages includes 4 chapters, 11 subdivizions, 4 tables, literatur list from 28 units, attached 4 annaxes. This topic been chosen with the aim for theoretical studing, based on practical experience of 4 – 5 year old children effectivenes in adaptation of pre - school education. Research is based on theoretical part of uz I. Puškareva, D. Vigules, A.Lazdiņas, A.Vorobjova, I. Stagaines, V. Romenkovas, S. Gailumas, V. Golubinas, I. D. U. Kulaginas (Кулагина И. Д. У.), L. F. Obuhova (Обухов Л. Ф.) knowledge. In theoretical part author analizes conception of adaptation levels, children psicho - emotional adaptation and analizes wuestion of development of will, children adaptation ability in pre - school, criteria of psycho – emotional adaptation and possibility of facilitate 4 – 5 year – old children adaptation. In research`s practical part author has been explored children`s adaptation skills and pace of development watching children in pre – school educational process. By the research of chosen age group, author made conclusion that ability of effectiveness raises if teacher evaluate each individuality, character traits, organizes play sessions in accordance wait the level of development of each children, taking into account temperament and emocionality end much better if parents have positive attitude to pre – school and to teacher. Key words: 4 – 5 year – old children, psycho – emotional development, adaptation, adaptation process, motion play, role play.