Bērns šķirtā ģimenē - situācijas izpēte pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Ķīvīte, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vugule, Ērika
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba nosaukums: Bērns šķirtā ģimenē - situācijas izpēte PII Diplomdarba autore: Kristīne Ķīvīte Diplomdarba mērķis: izpētīt būtiskākos faktorus un specifiku, kura nosaka nepilnā ģimenē audzināta bērna socializāciju PII. Diplomdarbs izstrādāts, pamatojoties uz Starptautiskām konvencijām, Latvijas Republikas Civillikumu un citiem Latvijas Republikas likumiem, kas saistīti ar vecāku un bērnu savstarpējām attiecībām. Diplomdarbā atspoguļotais empīriskais pētījums tika veikts Valmieras pirmsskolas izglītības iestādē Nr. X. Darbs sastāv no ievada, piecām nodaļām un nobeiguma. Pirmajā nodaļā autore sniedz ieskatu par bērna psihofizioloģiskās attīstības raksturojumu. Otrajā nodaļā tiek aplūkota bērna socializācijas process. Trešajā daļā autore raksturo ģimeni, tās būtību, veidus, sistēmas un funkcijas. Ceturtajā nodaļā tiek akcentēta laulības šķiršanās un vecāku pienākumu sadales process. Piektajā nodaļā organizēts praktiskais pētījums - veikta PII skolotāju anketēšana, viena, nepilnā ģimenē audzināta bērna situācijas izpēte, organizētas pārrunas ar mammu un PII skolotājām, kā arī veikta iegūtās informācijas analīze. Pētījumā izvirzītā hipotēze daļēji apstiprinājusies. Nobeiguma daļā autore apkopojusi darba gaitā radušos secinājumus un priekšlikumus. Atslēgas vārdi: bērni, ģimene, laulības šķiršana, bērna uzvedība pirmsskolā. Title of diploma paper: Child from divorced family-research at preschool educational institution Author of diploma paper: Kristīne Ķīvīte The main objective of diploma paper: Research main factors and specific details wich determine childrens socialization at preschool educational institution The aim of diploma paper has been reached according to International conventions, The Civil Law of Latvia and other Cabinet regulations, which is associated with mutual legal relationship between parents and their children. Empirical study reviewed at diploma paper was conducted at preschool educational institution of Valmiera No.X. Diploma paper consists of the introduction, five chapters and the conclusion. In the first chapter author gives insight into characteristics of childrens psychophysical development. The second chapter deals with socialization of children. In the third chapter author describes essence of family, different types of it, systems and functions. The fourth chapter deals with divorce, causes of it and parents responsibilities after it. In the fifth chapter – questionnaire survey was conducted among teachers of preschool educational institution, described discussions with parrents and teachers, and obtained data analysis was conducted. Hypothesis advanced in research was partially confirmed. In the final part the author has summarized recommendations and conclusions incurred within the course of work.