Stafetes izmantošanas iespējas sporta stundās pamatskolā
Author
Neilande, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Golubeva, Ausma
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēmas – Stafetes izmantošanas iespējas sporta stundās pamatskolā mērķis ir noskaidrot, kādas ir stafetes izmantošanas iespējas sporta stundās pamatskolas 7.-9. klasēs. Darbs sastāv no ievada, teorētiskās daļas, pētnieciskās daļas, secinājumiem, priekšlikumiem un pielikuma. Lai tiktu sasniegts diplomdarba mērķis, teorētiskajā daļā tiek atspoguļoti sporta stundas teorētiskie aspekti, tās raksturojums pamatskolā, tāpat arī tiek aplūkota stafetes loma sporta stundās un tiek izanalizēta teorētiskā literatūra par pamatskolas bērnu vecumposmu, raksturīgākajām īpašībām, kā arī psiholoģisko un fizisko attīstību pusaudžu vidū. Praktiskajā daļā tiek atspoguļots darba autores veiktais pedagoģiskais pētījums, kura izstrādē darba autore izmantojusi aptaujas metodi (7.-9. klašu skolēnu anketēšana) un pedagoģisko novērojumu. Ir noskaidrots, ka sporta stundās pamatskolā stafetes izmantošanas iespējas ir plašas, it īpaši 7.-9. klasēs, taču sporta skolotāji šo metodi pamatskolas vecākajās klasēs izmanto nelabprāt, vairāk koncentrējoties uz konkrētiem skolēnu rezultātiem. Darba autore ir izstrādājusi dažus priekšlikumus, kurus ievērojot dažādas stafetes var tikt veiksmīgi aprobētas sporta stundās pamatskolā. The aim of this diploma paper - Relay Games in Sports Lessons in Basic School is to find out what are the benefits of using relay games in sports lessons in basic school 7th-9th grade. The work consists of introduction, theoretical part, practical part, conclusion, suggestions and annex. In order to reach this works aim, author has analyzed theoretical aspects of sports lessons in basic school, as well as the role of relay games in sports lessons and the main psychological and physical characteristics and development amongst the basic school pupils. The practical part consists of work author’s pedagogical research, in which author used the survey method (surveying 7th-9th grade pupils) and pedagogical observation in sports lessons. It was determined that the use of relay games in sports lessons basic school are extensive, especially in grades 7th-9th, but this method in basic school is being used more rarely, sports teachers tend to focus on pupils work results, not their development. The author has developed some suggestions for sports teachers to consider, so that various relay games can be successfully used in sports lessons in basic school.