Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu vadītāju kompetenču nozīme starptautiskā tirgus apgūšanā
Author
Kurzemnieks, Edmunds
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Šavriņa, Baiba
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba tēma ir “Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu vadītāju kompetenču nozīme starptautiskā tirgus apgūšanā”. Maģistra darba mērķis ir noteikt vadītāju kompetences nozīmi uzņēmuma internacionalizācijas procesā un izteikt priekšlikumus Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu vadītāju kompetenču līmeņa celšanai. Darba uzdevumi noteikti, balstoties uz maģistra darba mērķi. Pētījuma rezultāti apliecina, ka uzņēmumu vadītāju kompetencēm ir tieša ietekme uz uzņēmuma konkurences priekšrocībām un internacionalizācijas procesu. Iepriekšējās vadīšanas pieredzes nozīme Latvijas darba tirgū tiek nepamatoti augstu novērtēta, līdz ar to netiek pievērsta uzmanība vadības kompetencēm. Maģistra darba izstrādē izmantoti 37 informācijas avoti. Darba apjoms ir 81 lappuse, un tas ietver 10 attēlus, 2 tabulas un 2 pielikumus. The topic of the master’s thesis is “The importance of manager's competencies for small and medium Latvian enterprise internationalization”. The purpose of study is to determine the importance of manager’s competencies regarding company internationalization and to submit propositions on how to improve the competencies of Latvian small and medium enterprise managers. According to the purpose of the study, tasks of the master’s thesis are defined. Research results confirm that the competencies of company managers have a direct impact on competitive advantages and the internationalization process. Previous management experience is overrated in Latvian job market, and thus not enough attention is paid to management competencies. Master’s thesis is based on 37 information sources. It consists of 81 pages, including 10 pictures, 2 tables and 2 appendixes.