Kreatīvā grāmatvedība un tās izpausmes Latvijā
Author
Gaile, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Aizsila, Ieva
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Katra veiksmīga uzņēmuma pamatā ir sakārtota grāmatvedības sistēma, kuru uzrauga vadītājs un kārto rakstveida līgumu parakstījušais grāmatvedis vai ārpakalpojumu grāmatvedis. Uzņēmums ir ieinteresēts parādīt finanšu rezultātus spožākus, nekā tie ir, lai piesaistītu investorus, saņemtu kredītus vai noturētu piegādātājus un tamlīdzīgi. Tādēļ ir attīstījusies manipulācija, lai izmainītu finanšu informāciju grāmatvedības standartu un nacionālās likumdošanas ietvaros, ko sauc par kreatīvo grāmatvedību. Latvijā par šo tēmu nav veikti pētījumi, tāpēc bakalaura darba mērķis ir raksturot kreatīvās grāmatvedības situāciju Latvijā, pamatojoties uz teorijas, piemēru, eksperta viedokļa un anketas analīzi, izmēģināt tās pielietošanu reālu uzņēmumu finanšu pārskatos, izdarīt secinājumus un sniegt priekšlikumus valsts institūcijām. Every successful business is based on a well-organized accounting system, supervised by a manager and administered by an accountant based on employment agreement or an external accountant. The company is interested in making financial results appear higher than they are to attract investors, obtain loans and keep their suppliers et cetera. Therefore a manipulation has developed to alter financial information, within accounting standards and national legislation, known as creative accounting. There are no researches about this topic in Latvia, thus the aim of this thesis is to describe the situation of creative accounting in Latvia on the basis of analysis of theory, examples, expert opinion and questionnaire, to test its use on real company’s financial statements, draw conclusions and present recommendations to state institutions.