SIA "Vēl vairāk saules" konkurētspējas paaugstināšanas metožu izvēle.
Author
Arkls, Jānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Purgailis, Māris
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba tēma ir SIA “Vēl vairāk saules” konkurētspējas paaugstināšanas metožu izvēle. Maģistra darbā tiek izvērtētas SIA “Vēl vairāk saules” ilgtspējīgas un peļņu nesošas attīstības iespējas, izvērtējot dažādus ārējās un iekšējās vides ietekmējošos faktorus un to savstarpējo mijiedarbību, lai spētu paaugstināt konkurētspēju. Izpētes darbs tika veikts, lai sasniegtu mērķi – izzinātu metožu klāstu uzņēmuma konkurētspējas paaugstināšanai un atlasītu tās metodes, kuras var izmantot ēdināšanas sfēras uzņēmums savas darbības pilnveidei. Darba pirmā daļa veltīta uzņēmuma konkurētspējai un tās paaugstināšanas metožu teorijas izpētei. Otrajā daļā tiek veikta uzņēmuma SIA “ Vēl vairāk saules” iekšējās vides analīze. Trešajā daļā veikta ārējās vides analīze un noteikta uzņēmuma SIA “Vēl vairāk saules” vieta ēdināšanas sfēras tirgū. Darba ceturtajā daļā, sadarbojoties ar SIA “Vēl vairāk saules” īpašniekiem, izvērtēta SIA “Vēl vairāk saules” konkurētspēja, ir formulēti ilgtermiņa mērķi un noteikts konkurētspējas paaugstināšanas plāns pielietojot izvēlētās metodes. Autors šajā daļā izstrādā konkrētajam uzņēmumam vispiemērotāko attīstības stratēģiju, nosakot galvenos attīstības virzienus un izvēlas atbilstošas metodes konkurētspējas paaugstināšanai. Darbā izmantotas 6 tabulas un 25 attēli, kā arī 41 literatūras avoti. Darba apjoms ir 80 lappuses. The theme of this masters degree dissertation is called “ The methods of improving the company’s competitiveness in the hospitality industry” This dissertation includes an evaluation of the SIA “Vēl vairāk saules” long-term profitability and which internal and external business factors may influence this task. The aim of this dissertation is to define the methods that should be used to increase the commercial effectiveness in a competitive hospitality industry. In order to find these methods, the following topics were assessed during the process of writing this dissertation: The first part of this dissertation is focused on the theoretical ways of how to improve the commercial success amongst the other hospitality industry members. Whilst the second part of this dissertation is attributed to the analysis of the internal company factors. The analysis of the external hospitality industry elements that could influence the success of improv ing the competitiveness is featured in the third part of this paper. In fourth partof this dissertation has cooperated with the owners of the SIA ‘’Vēl vairāk Saules’’ in order to the improvement of the long-term business profitability. During this part, the interviews with the owners of SIA “Vēl vairāk saules” were also carried out, in order to present a realistic approach of succeeding the business in the current economical environment. The author of this dissertation has defined and included the plan of the most efficient ways how to execute the defined tactics of improving the profit score for the SIA “Vēl vairāk saules” business. This dissertation consists of 6 tabs and 25 images 41sources of literature were used to produce this dissertation, that consists of 80 pages.