• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lietišķo prezentāciju neverbālā aspekta analīze

Thumbnail
View/Open
306-58170-Marta_Evelina_et11036.pdf (1.155Mb)
Author
Marta, Evelīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Ozoliņa, Solveiga
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Lietišķās prezentācijas ir saziņas veids starp produkta ražotāju un patērētāju. Lai piesaistītu potenciālo klientu, produktu prezentētājiem jābūt kompetentiem verbālās un neverbālās saziņas līdzekļu ziņā. Šī bakalaura darba mērķis ir analizēt kā trīs pieredzējuši Apple kompānijas prezentētāji izmanto neverbālās komunikācijas līdzekļus runā. Lai sasniegtu izvirzīto darba mērķi, izvēlētas pētniecības metodes ir literatūras apskats un gadījuma izpēte. Darba teorētiskajā daļā tiek analizēti šādi neverbālās komunikācijas kodi: ķinēsika (žesti, ķermeņa pozas, sejas izteiksmes), acu kontakts un izskats. Empīriskajā daļā autore atklāj, kuri neverbālās komunikācijas līdzekļi biznesa prezentācijās ir izmantoti visbiežāk.
 
Business presentations are a means of communication between the producer and consumer. To attract the potential customer, the presenter should be competent in terms of verbal and nonverbal communication tools. The goal of the BA thesis is to analyse the three speeches of experienced speakers of Apple Inc. in terms of their use of nonverbal communication. A literature review and a case study are selected as research methods to reach the goal of the study. The theoretical part of the paper analyses the following codes of nonverbal communication: kinesics (gestures, postures, facial expressions), eye contact and physical appearance. The empirical analysis reveals the most frequent nonverbal means used by the company speakers in business presentations.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/36553
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6363]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV