Show simple item record

dc.contributor.advisorRoziņa, Gunta
dc.contributor.authorBeketova, Vlada
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2017-07-02T01:10:11Z
dc.date.available2017-07-02T01:10:11Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other58179
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/36556
dc.description.abstractValodai ir būtiska loma mūsdienās, jo to izmanto dažādiem mērķiem. Lai gan lielākā pētījumu daļa ir saistīta ar valodas lietojumu profesionālos rakstos un runās, šis darbs pievērsa uzmanību valodas lietojumam reklāmas diskursā. Tā kā reklāmas jēdziens visbiežāk ir pētīts mārketinga jomā, šī darba mērķis bija uzzināt, kāda ir humora loma drukātā reklāmā. Darbs fokusējās uz modificēto iespraudumiem izmantošanu smieklīgās reklāmās, jo šis instruments ietver netiešo nozīmi. Par pētniecības metodēm tika izmantoti gadījuma analīzes pētījums ar kvantitatīvās analīzes elementiem, kā arī modificēto iespraudumu diskursa analīze. Par šī darba korpusu tika izvēlētas 272 smieklīgas reklāmas. Pētījuma laikā tika atklāts, ka tikai 11 reklāmas no 272 saturēja modificēto iespraudumu. Turklāt divās reklāmās humors tika izmantots ne tikai uzmanības piesaistīšanai, bet arī pārliecināšanai kādas darbības veikšanā vai preces iegādāšanās.
dc.description.abstractNowadays, language plays a significant role, because it is used for different purposes. Although most of the research done is related to the analysis of the language used in writings for professional purposes and speeches, the attention of this paper is on the investigation of the language used in the discourse of advertising. As the concept of advertising is frequently analysed in the field of marketing, the aim of this paper was to found out the role of humour in print advertisements. The paper was focused on the use of hedges in humorous commercials, as this instrument includes implied meaning. The research methods of the present paper are case study research with the elements of quantitative analysis, as well as discourse analysis of the hedges used in the advertisements. For the corpus of this paper, 272 humorous print advertisements were selected. It was discovered that only 11 of them contained a hedge. Moreover, only in two commercials, humour was used in order not to only attract attention, but to persuade to take an action or to buy a product.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectValodniecība
dc.subjectwritten discourse
dc.subjecthumour
dc.subjectprint advertisement
dc.subjecthedge
dc.subjectcase study
dc.titleHumora loma reklāmā
dc.title.alternativeRole of Humour in Advertising
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record