Izglītības programmas "Iespējamā misija" loma līderības veicināšanā Latvijas skolās
Author
Puškina, Zaiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stašāne, Lolita
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Darba tēma ir “Izglītības programmas “Iespējamā misija” loma līderības veicināšanā Latvijas skolās”. Arī 21. gadsimtā skolām jāspēj sniegt skolēniem zināšanas un prasmes, kas ļaus funkcionēt mūsdienu sabiedrībā, tomēr, mainoties apstākļiem, skolas arvien saglabā tādu pašu iekšējo kultūru un mācību metodes kā iepriekšējās paaudzēs. Latvijā tiek īstenoti dažādi projekti ar mērķi ienest skolās inovācijas, tomēr skolu dalība tajos ir brīvprātīga. Šī pētījuma mērķis ir noskaidrot, kā skolu dalība izglītības programmā “Iespējamā misija” ietekmē un veido to kultūru un līderību. Darba teorētisko pamatojumu veido 3 nodaļas, kurās apskatīta organizāciju kultūra un līderības nozīme tajā, kā arī līderība izglītībā. Pētījuma ietvaros, pielietojot gadījuma analīzes pieeju un tādas metodes kā intervijas un aptauja, noskaidrots, ka izglītības programmai “Iespējamā misija” ir liela ietekme uz skolu iekšējo kultūru un līderību, bet tikai tādā gadījumā, ja pārmaiņām ir gan skolas vadības, gan kolektīva atbalsts. The theme of masters is “The role of educational program "Iespējamā misija" in leadership promotion in Latvian schools”. 21st century schools must be able to give students the knowledge and skills that will help them to function in today's society. Despite the changes in conditions, schools still keep the same internal culture and teaching methods as previous generations. There are several projects in Latvia with the aim to bring innovation in schools. However, the schools participation is voluntary. This study aims to find out how the school participation in the educational program "Iespējamā misija" influence and form their culture and leadership. The theoretical base consists of three chapters, where the concept of organizational culture and leadership’s role in it, as well as leadership in education is examined. Using case analysis approach and methods such as well interviewing and a survey, the study found that the educational program "Iespējamā misija" has a great impact on the school’s internal culture and leadership, when the change is supported by both the school management and teachers.