Reformu ieviešana Latvijas pamata un vidējās izglītības sistēmā
Author
Veļičko, Daniels
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Reinholde, Iveta
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir “Reformu ieviešana Latvijas pamata un vidējās izglītības sistēmā”. Pētījumi pierāda, ka Latvijā skolēniem ir disciplīnas un attieksmes trūkums pret mācību procesu, kā arī zemi kompetences rādītāji lasīšanā, matemātikā un dabaszinībās, salīdzinot ar citām Eiropas Savienības valstīm. Darba mērķis ir izvērtēt, cik veiksmīgi tiek īstenota rīcībpolitika Latvijas pamata un vidējās izglītības sistēmā un kādi ir tās ietekmējošie apstākļi. Darba uzdevumos ietilpst teorijas izpēte par rīcībpolitikas konceptu, rīcībpolitikas ieviešanas metodēm, perfektas rīcībpolitikas īstenošnas kritērijiem un rīcībpolitikas novērtēšanas, analīzes pieejām. Pētnieciskajā daļā tiks analizēts dokuments “Par Izglītības attīstības pamatnostādnēm 2007.-2013.gadam” dokuments, saistot to ar teorētiskās bāzes informāciju par veiksmīgas rīcībpolitikas kritērijiem un rīcībpolitikas novērtēšanu. Atslēgvārdi: izglītība, rīcībpolitika, ieviešana, novērtēšana. The topic of the thesis is ‘’Implementation of primary and secondary education system reforms in the Republic of Latvia’’. Study shows that Latvian students have a lack of discipline and attitude towards the learning process as well as low competence indicators in reading, mathematics and natural sciences in comparison to other European Union countries.The goal of the thesis is to evaluate the successfulness of the application of the policies in Latvian primary and secondary education systems and what are factors influencing it.Thesis tasks include the theory of the concept of the policies, application methods of the policies, the criteria of implementation of perfect policies as well as the assession and analyzation of policies. In the research part of the thesis, a document ‘’About educational development guidelines for years 2007 through to 2013.’’ will be analyzed and linked to the theoretical basis regarding the criteria of successful policies and evaluation of said policies. Keywords: education, policies, implementation, evaluation