• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociālā portāla "Instagram" patēriņa paradumi un lietošana Latvijas mūziķu vidū

Thumbnail
View/Open
309-59613-Ozola_Lauma_lo13029.pdf (1.281Mb)
Author
Ozola, Lauma
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Radzobe, Zane
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir Sociālā portāla “INSTAGRAM” patēriņa paradumi un lietošana Latvijas mūziķu vidū. Veiktā darba mērķis ir noskaidrot, vai atpazīstami mūziķi Latvijā savos “INSTAGRAM” kontos velk robežu starp privāto dzīvi un karjeru? Kas ir tas, ko uzdrošinās publicēt Latvijas mūziķi, kam sekotāju pulks sniedzās vairākos tūkstošos. Darbs ietver 6 nodaļas un 19 apakšnodaļas. Teorētiskajā daļā apkopoti materiāli par internetu, sociālajiem medijiem, jaunajiem medijiem, mobilo sociālo tīklu, Instagramu un reprezentāciju. Bakalaura darbā izmantotas divas pētniecības metodes, proti, kontentanalīze un strukturētā intervija. Pētījuma procesā izvirzīti secinājumi, ka aplikācija Instagrams ir iecienīts mūziķu vidū un, ka mūziķi atļaujas publicēt visu, ko vēlas, proti, saturs netiek ierobežots. Atslēgas vārdi: Sociālie mediji, aplikācija “Instagram”, Slavenības Instagramā.
 
The topic of the Bachelor Paper is Social portal “Instagram” consumer habits and use Latvia musicians in the middle. The aim of the paper is to determine whether well known Latvian musicians draw a line between their private life and carrier on their Instagram accounts. What do Latvian musicians with several thousands of followers dare to publish online.The Bachelor Paper consists of 6 chapters and 19 subchapters. The theoretical part of the paper includes informative materials about the Internet, social media, new media, mobile social network, Instagram and representation. Two research methods have been used for the paper, namely, contact analysis and structured interview. It has been concluded during the research process that musicians publish everything they wish, without limiting the content.Key words: Social media, Instagram application, celebrities on Instagram.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/36966
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV