• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ziedošanas prakse un to ietekmējošie faktori Latvijā

Thumbnail
View/Open
309-59649-Rengite_Elina_er14037.pdf (1.877Mb)
Author
Reņģīte, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stašāne, Lolita
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba „Ziedošanas prakse un to ietekmējošie faktori Latvijā” pētījuma problēma: mainoties sabiedrības mediju lietošanas paradumiem un ietekmējoties no tiem, mainās arī komunikācijas kanāli, caur kuriem uzrunā cilvēkus ziedot. Pētījumā izvirzītie mērķi ir noskaidrot ziedotāju ziedošanas paradumus un to ietekmējošos komunikācijas kanālus. Darbs sastāv no trīs daļām: teorētiskās, metodoloģiskās, empīriskās daļas. Bakalaura darbā tiek izmantotas Ā. Maslova motivācijas teorija, Dž. Homansa sociālās apmaiņas teorija, Švarca vērtību teorija un Dž. Gruniga sabiedrisko attiecību teorija. Pētījumā tiek izmantotas kvalitatīvā un kvantitatīvā pētījuma metodes. Pētījuma rezultāti pierāda, lai gan komunikācijas kanālu lietojums pēdējos gados ir strauji mainījies, cilvēki ziedo ar skaidru naudu un neiesaistās papildus aktivitātēs.
 
The considered problem of the research paper “Practice of donation and its influences in Latvia” is that due to changes in the way that social media is used, changes have also taken place in donation channels. The main goals of the paper is to understand contributor donation habits and the communication channels that influence it. The paper consists three parts: theory, methodology and empirical results. Used theories in the paper: Maslow theory of motiviation, Homans’ social exchange theory, Schwatz’s theory of values and Gruning’s public relations theory. The research uses quantitatve and qualitative research methods. The author concludes that even though communication channel usage has rapidly changed recently, people still tend to donate through hypermarket donation boxes and do not participate in any additional contribution activities.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/36970
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV