LTV1 raidījuma "Rīta Panorāma" un Latvijas Radio 1 rīta raidījuma "Labrīt" dienaskārtību un auditorijas vajadzību salīdzinājums
Author
Kubiloviča, Alise
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šulmane, Ilze
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba “LTV1 raidījuma “Rīta Panorāma” un Latvijas Radio 1 rīta raidījuma “Labrīt” dienaskārtību un auditorijas vajadzību salīdzinājums” mērķis ir noskaidrot, kādi ir galvenie faktori, kas ietekmē skatītājus izvēlēties LTV1 raidījumu “Rīta Panorāma” un LR raidījumu “Labrīt”. Teorētiskajā daļā apskatīta lietojuma un apmierinājuma teorija, dienaskārtības teorija, veikts rīta raidījumu formāta, kā arī TV un radio raksturojums, aplūkota abu mediju auditorijas specifika. Bakalaura darba ietvaros tika veikts pētījums, izmantojot divas pētījuma metodes –kvalitatīvo kontentanalīzi un fokusa grupas diskusiju. Pētījumā salīdzinātas mediju un auditoriju dienaskārtības, noskaidroti paradumi un vajadzības, kas nosaka kanālu izvēli un apmierinājumu. Pētījumā secināts, ka rīta raidījumi lielai daļai sabiedrības ir svarīga un neatņemama rīta sastāvdaļa, taču lielākoties tie tiek patērēti kā fona medijs. Auditorija rīta raidījumus patērē ne tikai ziņu un aktualitāšu apzināšanas dēļ, bet arī raidījuma vadītāju dēļ, tāpēc tēls, kuru parāda konkrētais raidījums ir ļoti svarīgs. The aim of Bachelor’s Thesis “Comparision of agenda of LTV1 show “Rīta Panorāma” and Latvian Radio morning program “Labrīt” and their audience needs” is to find out, which are the main factors that influence people to choose LTV1 show “Rīta Panorāma” and Latvian Radio morning program “Labrīt”. Theoretical part examines uses and gratifications theory, agenda-setting theory and the morning program characteristics, which includes morning broadcast format and TV or radio broadcast characteristics, describes the two media audience specifics. The study of Bachelor's Thesis was conducted using two research methods - qualitative content analysis and focus group discussions. The study compared the agendas of media and audience, clarified the habits and needs that determine the channel selection and gratification. The study concluded that the morning shows is an important and integral part of the morning for a large part of society, but most of them are consumed as a background medium. Audience consumes morning broadcasts not only because of news and actualities, but also because of the hosts, so the image made by particular broadcast is very important.