Režisora Sergeja Paradžanova stilistika un rokraksts filmās "Granāta krāsa" un "Ašiks Keribs"
Autor
Gugāne, Valērija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Freibergs, Viktors
Datum
2017Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba tēma ir “Režisora Sergeja Paradžanova stilistika un rokraksts filmās "Granāta krāsa" un "Ašiks Keribs"”. Pētījuma problēma ir režisora Sergeja Paradžanova filmu struktūras konstruēšana, kas ietekmē skatītāju uztveri un veido noteiktu stāstījuma nozīmi. Pētījuma mērķis ir veikt Sergeja Paradžanova filmu "Granāta krāsa" un "Ašiks Keribs" naratīvo un semiotisko analīzi, lai noskaidrotu, kā filmēšanas tehnikas un struktūra veido nozīmi. Bakalaura darba struktūra sastāv no teorētiskās daļas, kurā apskatīta literatūra par naratīva un semiotikas jēdzieniem, kā arī kino valodas elementiem un filmu struktūru. Metodoloģiskajā daļā ir aprakstīta semiotiskā un naratīva analīze. Autores interpretācija par filmu struktūru un kino valodas elementu ietekmi uz skatītāju uztveri tiks aprakstīta pētījuma rezultātos. The theme of the Bachelor’s thesis is “Director's style and signature in Sergei Parajanov movies "The Color of Pomegranates" and "Ashik Kerib"”. The research problem is Sergei Parajanov’s film structure construction, which impacts the audience’s perception and creates a certain narrative meaning. The aim of the paper is to make narrative and semiotic analysis of Sergei Parajanov’s films "The Color of Pomegranates" and "Ashik Kerib" to reveal how the structure of the films and filming techniques create the meaning. Bachelor thesis consists of a theoretical part, which deals with literature on narrative and semiotic concepts, as well as elements of film language and film structure. The methodological part describes semiotic and narrative analysis. The author's interpretation of the film will be described in the research results.