Informatīvā kara un informatīvās karadarbības naratīvi Latvijas tiešsaistes ziņu mediju Delfi.lv, Rus.delfi.lv publikācijās un lietotāju komentāros (2016 - 2017)
Author
Kohno, Jana
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Skudra, Ojārs
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba “Informatīvā kara un informatīvās karadarbības naratīvi Latvijas tiešsaistes ziņu mediju Delfi.lv, Rus.delfi.lv publikācijās un lietotāju komentāros (2016 - 2017)” mērķis - noskaidrot naratīvus publikācijās, lietotāju komentāros, to atšķirības un ietekmi uz mediju auditorijas priekšstatiem par informatīvā kara un informatīvās karadarbības saistību ar Latvijas nacionālās drošības apdraudējumu. Teorētisko pieeju veido Viljama Hatčinsona (William Hutchinson), Iana Munro (Iain Munro) informatīvā kara un informatīvās karadarbības definīcija un izpausmju apkopojums, Noras Berningas (Nora Berning) izklāsts par mediju naratīviem. Naratīvu analīzei izmantots Aļģirda Žiljena Greimasa (Algirdas Julien Greimas) aktantu modelis. Pētītas Latvijas vadošā tiešsaistes ziņu medija publikācijas un komentāri latviešu un krievu valodā, veikta anketēšana, noskaidrojot naratīvu ietekmi uz medija auditorijas priekšstatiem. Pētījuma rezultāti liecina par atšķirībām žurnālistu, ekspertu, politiķu un lietotāju naratīvos, kas ietekmē mediju lietotāju priekšstatu atšķirības. The aim of the bachelor’s paper “Narratives of information war and information warfare in Latvia's online news media Delfi.lv, Rus.delfi.lv publications and user comments (2016 - 2017)” is to identify the leading narratives in publications and user comments and how narratives influence audience perception about information war and it’s connection to Latvia. Theoretical part is based on the definition of information war and means of information warfare by William Hutchinson, Iain Munro and media narratives by Nora Berning. To identify narratives Author has chosen to use Algirdas Julien Greimas actantial model. Author analysed the content of online news media publications and user comments in Latvian and Russian and conduceted a survey to examine influence of narratives. The results show differences in narratives, which cause differences in audience perception.