Varas komunikācijas vizuālā propaganda Gustava Kluča aģitācijas plakātos: semiotiskā analīze
Автор
Matīsa, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Radzobe, Zane
Дата
2017Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba “Varas komunikācijas vizuālā propaganda Gustava Klača aģitācijas plakātos: semiotiskā analīze” ietvaros tiek pētīti dominējošie semiotiskie elementi Gustava Kluča aģitācijas darbos un, kā zīmes konotatīvās nozīmēs ietekmē jeb pastiprina ietverto vēstījumu aģitācijas plakātos. Darba pētījuma mērķis – identificēt un izpētīt semiotiskos elementus Gustava Kluča aģitācijas darbos, kas kalpo kā Padomju Savienības varas komunikācijas propagandas instrumenti. Darbā ir aprakstītas teorijas par mākslas un varas mijiedarbību, konstruktīvismu un aģitāciju, vizuālo semiotiku. Empīriskajā daļā ir veikta kontentanalīze par 42 Gustava Kluča aģitācijas plakātiem, plakātu metiem, vienu plakāta reprodukciju, kā arī semiotiskā un attēla analīze plakātiem. Rezultātā sniegtas atbildes uz pētnieciskajiem jautājumiem un izdarīti secinājumi par pētījuma rezultātiem. The title of bachelor thesis is “Power communication of visual propaganda in Gustavs Klucis agitation posters: semiotic analysis”. Author explores the dominant semiotic elements in Gustavs Klucis posters and how connotation sign affects or reinforces the contained message in agitation posters. The aim of the research is to identify the semiotic elements in Gustavs Klucis agitation posters, which is used as the Soviet Unions power communication propaganda tool. The theoretical framework of bachelor thesis consists of theories of interaction between art and power, constructivism and agitation, as well as visual semiotics. The empirical part contains content analysis of 42 Gustvs Klucis agitation posters, poster sketches, one poster reproduction as well as poster semiotic and image analysis. At the end of the bachelor thesis, author answers to the research questions and makes conclusions of the empirical study.