• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sevis reprezentēšana sociālajā tīklā Instagram: Latvijā dzīvojošo māmiņu piemērs

Thumbnail
View/Open
309-59746-Araja_Eliza_ea14024.pdf (4.014Mb)
Author
Arāja, Elīza
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Bērziņa, Liene
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir – Sevis reprezentēšana sociālajā tīklā Instagram: Latvijā dzīvojošo māmiņu piemērs. Pētījuma problēma – sociālajā tīklā Instagram ikviens lietotājs veido virtuālo identitāti, tāpēc ir būtiski noskaidrot, kā konkrēta sabiedrības daļa, jaunās māmiņas, reprezentē sevi vienā no populārākajiem sociālajiem tīkliem pasaulē. Darba mērķis ir izpētīt, kā ar sociālā tīkla Instagram starpniecību, Latvijā dzīvojošās māmiņas reprezentē sevi. Bakalaura darbā galvenā teorētiskā pieeja ir reprezentācijas teorija. Pētījuma metodes - kvalitatīvā kontentanalīze un anketēšana. Pētījuma rezultātā secināts, ka Latvijā dzīvojošās māmiņas ar attēlu un aprakstu ievietošanu sociālajā tīklā Instagram reprezentē sevi kā draudzīgas, modernas, radošas un mīlošas mammas.
 
The theme of bachelor thesis – Self-representation in social network Instagram: example of Latvian mothers. Research problem – each member of the social network Instagram creates a virtual identity, therefore it is important to understand in what way Latvian mothers, as a part of a society, represent themselves in one of the most popular social networks in the world. The aim is to explore how in Latvia living mothers represent themselves in the social network Instagram. The main theoretical approach is representation theory. Research methods – qualitative content analysis and questionnaire. The results reveals that in Latvia living mothers represents themselves through images and descriptions, as being friendly, stylish, creative and loving mothers.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/36999
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV