Psiholoģes Skaidrītes Liepiņas dzīvesdarbība: biogrāfija un devums speciālajā pedagoģijā un psiholoģijā
Author
Valdmane, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaļķe, Baiba
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs izstrādāts par vienu no ievērojamākajām personībām Latvijas psiholoģijas un pedagoģijas nozarē Skaidrīti Liepiņu. Pētīta viņas kā personības veidošanās, ietekmes, dzīvesgājums, raksturots devums speciālajā pedagoģijā un psiholoģijā. Pētījuma mērķis: izzināt psiholoģes S.Liepiņas dzīvesdarbību, īpašu uzmanību pievēršot viņas devumam speciālajā pedagoģijā. Pētījuma metodes: literatūras analīze, avotu analīze, intervēšana. S.Liepiņa ir vairāk nekā 20 zinātnisku publikāciju, 14 mācību un metodisko materiālu autore, vadījusi vairāk nekā 40 pētījumus Latvijā par bērniem ar speciālām vajadzībām, bijusi promocijas darbu recenzente, vairāku grāmatu autore, recenzente un zinātniskā konsultante. Viņas sarakstītā ,,Speciālā psiholoģija” (2003. un 2008.g.) uzskatāma par speciālās izglītības skolotāju rokasgrāmatu. Diploma Paper develops around Skaidrīte Liepiņa, one of the most remarkable personalities in the field of Psychology and Pedagogy in Latvia. The main research includes the development of her as a personality, the impact she has had, her life story, and the description of her contribution to special pedagogy and psychology. Goal of the study: to research the work of psychologist S. Liepina, with the major focus being - her contributions to the field of special education. Research methods: Analysis of literature, source analysis, interviewing. S.Liepiņa is the author of more than 20 scientific publications, 14 educational and methodological materials, has led more than 40 researches in Latvia about children with special needs, and has been a reviewer of doctoral thesis, author of numerous books, reviewer, and scientific advisor. Her book, “Speciālā psiholoģija” (years 2003 and 2008) is considered to be the guidebook for special education teachers.