Pāreja no neverbālās komunikācijas uz verbālo komunikāciju 4-5 gadīgiem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību
Author
Anoško, Lūcija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Pāreja no neverbālās komunikācijas uz verbālo komunikāciju 4 – 5 gadīgiem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību Darba autore: Lūcija Anoško Darba zinātniskā vadītāja: Dr. paed. profesore Sarmīte Tūbele Darbs sastāv no: 106 lappusēm, ievada, 4 nodaļām, teorētiskās daļas, praktiskās daļas, nobeiguma, secinājumiem, 10 tabulām, 10 attēliem, 2 pielikumiem. Pētījuma mērķis: teorētiski izpētīt, analizēt un praktiski pārbaudīt pāreju no neverbālās komunikācijas uz verbālo komunikāciju nerunājošiem pirmsskolas vecuma bērniem. Teorētiskajā daļā darba autore pētījusi un iepazinusi dažādu autoru teorētiskās atziņas par pirmsskolas bērnu attīstību fiziskajā, kognitīvajā, sociālajā, emocionālajā aspektā, kā arī neverbālās un verbālās komunikācijas būtību, verbālās komunikācijas rašanās pirmsskolas vecuma nerunājošiem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību. Praktiskajā daļā darba autore analizē savu pētījumu koriģējošā darbībā ar 4 – 5 gadīgiem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamas attīstības I runas attīstības un II runas attīstības līmeni. Pētījuma rezultāti ir apkopoti tabulās, diagrammās un attēlos. Darba nobeigumā ir izdarīti secinājumi un sniegti ieteikumi vecākiem, pirmsskolas pedagogiem un logopēdiem. Name of the work: Transition from non–verbal communication to verbal communication in 4 – 5 year old children with insufficient development of the language system The work author: Lūcija Anoško Supervisor: PhD professor Sarmīte Tūbele Work consists of: 106 pages, introduction, 4 chapters, theoretical part, practical part, conclusions, 10 tables, 10 pictures, 2 appendixes. Research goal: to research, analyzed theoretically and to examine practically transition from non–verbal communication to verbal communication rise of non–talking pre–school age children. In the theoretical part the author of work has researched and studied theoretical things of several authors about physical, cognitive, social, emotional development, as well as non – verbal and verbal communication essence, verbal communication in children with insufficient development of the language system. In the practical part the work author analyzed her research work with 4 – 5 year old children with insufficient development of the language system level I and II. The results of the work are summarized in the tables, diagramms and pictures. At the end of the work conclusions were drawn and recommendations for parents, pre – school pedagogues and speech therapists were offered.