Adaptētas galda spēles angļu valodas vārda krājuma apguvei 10. klasē
Author
Mikalauska, Jeļizaveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Skara-Mincāne, Rita
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Vārda krājuma bagātināšana ir viens no pamatuzdevumiem komunikatīvu prasmju attīstībai svešvalodā. Skolēniem var rasties grūtības angļu valodas vārdu izmantošanā runā un rakstos, un dažiem no viņiem trūkst motivācijas mācīties jaunus vārdus. Lai pārbaudītu, kā adaptētas galda spēles var veicināt angļu valodas vārda krājuma apguvi, tika veikts gadījuma pētījums. Pēc nodarbību cikla ar adaptēto galda spēļu izmantošanu tika veikta skolēnu zināšanu pārbaude. Kontroldarba rezultāti parādīja, ka mācīšanās ar adaptētu galda spēļu palīdzību veicināja augstu vārdu atpazīšanas un kontrolētas izmantošanas līmeni. Skolēnu mutvārdu uzstāšanās un rakstu darbu satura analīze atklāja, ka brīvā valodas lietošanā tika izmantoti tikai daži tematiskie vārdi. Adaptētas galda spēles var izmantot, lai veidotu asociācijas ar jauniem vārdiem to labākai iegaumēšanai, un, lai mācītos tos lietot kontekstā. Spēļu loma vārda krājuma pilnveidē brīvā runā un rakstos ir vēl jāpēta. Vocabulary enrichment is one of the primary objectives to develop communication skills in a foreign language. Students might encounter difficulties in producing English vocabulary in writing or speech, and some of them lack motivation to study new words. A case study was conducted to examine how adapted board games can facilitate English vocabulary learning. After the set of vocabulary lessons with implementation of adapted board games, a progress test was given to students. Its results showed that learning through adapted board games facilitated high level of vocabulary recognition and controlled production. Analysis of observation rubric on students’ oral performance and content analysis of their writings revealed that in free production only few target words were used. The adapted board games can be used to create associations with new words to better memorize them, and to learn to use them in context. The role of the games in vocabulary development in free speech and writings is still to be researched.