• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Marijas Montesori pedagoģijas metodes pielietošana bibliotēkās

Thumbnail
View/Open
309-59269-Sniedze_Elina_es10128.pdf (1.919Mb)
Author
Sniedze, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Pakalna, Daina
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba temats ir “Marijas Montesori pedagoģijas metodes pielietošana bibliotēkās”. Montesori pedagoģijas metode ir plaši pētīta pedagoģijas un izglītības zinātnes nozarē, tomēr šādā kontekstā – bibliotēku un informācijas zinātnē – pētījuma temats līdz šim nav bijis plaši pētīts. Pētījums balstās uz pamatoto teoriju, didaktiku un Montesori pedagoģijas metodi. Veiktas intervijas ar astoņiem Montesori pedagoģijas metodes speciālistiem, Montesori pedagoģijas metodes materiālu kontentanalīze un fokusgrupas diskusija ar sešiem bibliotekāriem. Pētījuma rezultātā izvērtēti metodes elementi un uzdevumi, kā arī pamatprincipi, kurus iespējams ieviest bibliotēkā, kā arī izstrādāts metodiskā materiāla koncepts. Pētījums būs noderīgs ikvienam bibliotēkzinātnes un informācijas zinātnes interesantam, bērnu biblitekāriem, kā arī noderīgs tālāko pētījumu izstrādē.
 
The theme of master thesis is “The Use of Maria Montessori Pedagogy Method in Libraries”. Montessori pedagogy method is widely researched at the educational field, but there is not many research done at the library and information science. This research is based on the grounded theory, didactic and Montessori pedagogy method. There has been done interviews with 8 Montessori pedagogy method specialists, content analysis of Montessori pedagogy method elements and focus group discussion with 6 librarians. The research paper includes a review of Montessori pedagogy method elements, tasks and basic principles for integration at the libraries and a concept for the methodical material. The research will be useful for any library and information science enthusiasts, children librarians and it will be good base for further researches.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37165
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV