Sociālā tīkla Facebook lietotāju lietotprasmes un paradumi saistībā ar sponsorētu saturu
Author
Vaidere, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Bērziņa, Liene
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir “Sociālā tīkla Facebook lietotāju lietotprasmes un paradumi saistībā ar sponsorētu saturu”. Nekontrolējot sponsorēto saturu, pastāv risks nonākt sev nevēlamā digitālā “filtru burbulī”. Tāpēc darbā tika pētīts, kādi ir jauniešu sociālā tīkla lietošanas paradumi, saņemot sponsorēto saturu, un vai viņi prot kontrolēt un kritiski vērtēt to, kādu sponsorētu saturu viņi saņem. Darbs sastāv no teorētiskās daļas par sociālajiem medijiem un tīkliem, mārketingu tajos, algoritmiem un to radītajiem “filtru burbuļiem”, digitālajām mediju lietotprasmēm. Empīriskajā daļā tika veiktas 2 fokusgrupas un interneta aptaujas. Darbā tika secināts, ka jauniešu lietotprasmes saistībā ar sponsorētu saturu sociālajā tīklā Facebook nav pilnīgas, ko daļēji ietekmē arī viņu sociālā tīkla lietošanas paradumi. The issue of bachelor’s thesis is “Facebook users’ literacy and habits in getting sponsored content”. There is a risk in getting into unwanted digital “filter bubble”, if you do not control the sponsored content. It is the reason why this research examines youth’s habits in getting sponsored content, and if they can critically judge and control sponsored content that they see. The work contains of theoretical part, where literature about social media and networks, marketing in them, online alghoritms, digital “filter bubbles” and digital media literacy is viewed. The research is based on two focus groups and online questionnaire. The findings of the research suggest that youth’s literacy in getting sponsored content is not complete, which is partly affected by their social networking habits.