• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

SIA ``Plainstream`` komercdarbības izvērtējums un klientu skaita palielināšanas iespējas

Thumbnail
View/Open
303-61311-Grazule_Dagnija_dg17021.pdf (915.5Kb)
Author
Gražule, Dagnija
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Kostjukova, Lolita
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba nosaukums - `` SIA Plainstream komercdarbības izvērtējums un klientu skaita palielināšanas iespējas``. Darba autore – Dagnija Gražule Kvalifikācijas darbā autore izvērtē komercdarbības vidi un tās aspektus tieši Valmierā un apkārtnē. Veic pētāmā uzņēmuma iekšējās un ārējās vides analīzi, darbības principus, pakalpojuma specifiku, izvērtē nepieciešamību palielināt klientu loku un paplašināt esošo klientu apkalpošanas sfēru. Analizē mārketinga teorētisko nozīmi jaunu klientu piesaistē, izvērtē uzņēmuma potenciālu papildus klientu apkalpošanā un jaunu klientu piesaistīšanā uz esošās tehniskās bāzes. Apkopo visu iegūto informāciju un izdara secinājumus un izsaka priekšlikumus Pētījuma mērķis: Izvērtēt SIA ``Plainstream`` komercdarbību un iespējas piesaistīt lielāku klientu loku. Pētījuma objekts: SIA ``Plainstream`` Pētījuma uzdevumi: 1. Izpētīt Valmieras pilsētas un novadu komercdarbības iespējas 2.Raksturot uzņēmuma darbības principus un analizēt rādītājus 3.Izpētīt uzņēmuma mārketinga vidi un to veidojošos elementus 4.Analizēt uzņēmuma stratēģiju jaunu klientu piesaistē
 
Dagnija Grazule Qualification work ``Plainstream Ltd`` commercial activity evaluation and client number increasing possibilities``. Analysing by evaluating commercial environment and it`s aspects in Valmiera and around. By evaluating company`s indoors and outdoors environment, work principles, service specifics was determinder the need to increase customer base and expanded existing customer of service. Analysed marketing theoretical means for new customer attraction, the potential of the company has been examined additional customer service and attracting new customers on the existing technical bases. Summarizing all the information obtained, conclusions drawn and author`s suggestions. Objective of the study: Explore ``Plainstream Ltd`` business opportunities and attract more customers Study subjects: ``Plainstream Ltd`` Problem tasks: 1. Explore Valmiera city and county business opportunities 2.Characteritize the principles of the company`s business and analyze the indikators. 3.Examine the business marketing environment and build elements. 4.Analise enterprise strategy for attracting new customers.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37326
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV