SIA “Kārlis Un partneri” viesnīca “Ērgļi” pakalpojumu attīstības iespējas Latvijas tūrisma nozarē
Author
Valere, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Jēgere, Sarmīte
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Tūrisms ir viena no nozarēm, kas visstraujāk attīstās pasaulē, kā arī Latvijā. Tūrisms ir kļuvis par svarīgu Latvijas tautsaimniecības nozari, kas nodrošina prāvu eksporta daļu valstī. Strauji ir palielinājies ārvalstu ceļotāju skaits, nodrošinot lielākus ienākumus valstij kopumā, gan katram konkrētajam uzņēmumam, kas apkalpo šos klientus. Kā arī palielinājusies pašmāju ceļotāju interese par Latvijas valsts piedāvātajām tūrisma iespējām, kas arī dod savu iespaidu uz tūrisma kopējo attīstību valstī, un palīdz veidot piedāvājumu klāstu tūrisma uzņēmumiem. Tūrisma nozare ir daudzpusīga un ar nebeidzamu attīstību, jo veidojas arvien jaunas idejas tūrisma piedāvājumiem, kā arī pakalpojumi ko tie iekļauj tiek dažādi variēti un izstrādāti aizvien interesantākās interpretācijās. Šobrīd tūrisms ir izvirzīts, kā viens no faktoriem Latvijas ilgtspējīgai attīstībai, kā arī iekļauts Latvijas nacionālās attīstības plānā. Darba ietvarā tika pētīta un apkopota informācija par tūrisma nozares attīstību Latvijā. Tūrisma veidu un produktu izpēte, kā arī tika iekļauts tūrisma uzņēmumu mārketinga elementu apskats. Darbā tiek pētīts un aprakstīts uzņēmums SIA ’’Kārlis un partneri’’ viesnīca ’’Ērgļi’’ un tā piedāvāto pakalpojumu komplekss. Uzņēmums ir viens no tūrisma nozares pārstāvjiem Latvijā, kas sniedz tūristiem pakalpojumu kompleksu, kura galvenā sastāvdaļa ir izmitināšanas un ēdināšanas pakalpojumi. Pētījumā par uzņēmumu ir iekļauts konkrētā uzņēmuma raksturojums, kurā apskatīti uzņēmuma pamatdarbības principi tūrisma nozarē, kā arī izvērtētas pašreizējās mārketinga aktivitātes. Ar pētījuma palīdzību, kas bija uzņēmuma klientu anketēšana, tika pētīts tas, kādu vērtējumu sniedz uzņēmuma klienti par uzņēmuma kā nozares pārstāvja darbību un uzņēmuma sniegtajiem pakalpojumiem. Galvenais pētījuma un darba mērķis noteikt uzņēmuma pašreizējo situāciju tūrisma nozarē, kā arī uzņēmuma un tā pakalpojumu tālākas attīstības iespējas. Darba saturā ir iekļauta teorētiskā un empīriskā daļa, izveidoti secinājumi par konkrētā uzņēmuma pakalpojumiem un darbu, un izstrādāti priekšlikumi konkrētajam uzņēmumam, tā sniegto pakalpojumu un uzņēmuma darbības attīstības iespējām. Ir izveidots un ievietots literatūras saraksts, kas ietver 21 literatūras avotu, no kuriem 9 avoti ir svešvalodā. Kopējais darba saturs ir izvērsts uz 60 lapas. Darbā ir iekļauts viens pielikums, 2 tabulas un 14 attēli. Tourism is one of the fastest-growing industries in the world and also Latvia. Tourism has become an important part of national economy ensuring a large part of export. Fast increase in number of foreign travellers provides higher income for both – state in general and individual companies serving these customers. Growing interest in tourism opportunities in Latvia by local travellers also impact the general tourism development in the country and helps tourism companies to expand their offers. As new ideas for tourism offers form and interpretations of including services vary more and more, it becomes evident that tourism is a very versatile industry and is developing endlessly. Currently tourism is one of the highlighted factors for Latvia’s sustainable development and is also included in National Development Plan of Latvia. Within the framework of the study, information about development of tourism industry has been researched and summarized, different types of tourism and products were studied, and a review of marketing elements of tourism companies were enclosed. This thesis deals with hotel “Ērgļi” owned by ltd “Kārlis un partneri” and its service package. This is one of the tourism companies that offer accommodation and catering as the main part of their service package. Research includes characterization of the company where operating principles in tourism industry are included and current marketing activities evaluated. A customer inquiry was used to learn how the company as a representative of tourism industry and its services provided are rated. The main objective of the research and this thesis is to determine company’s current situation in the tourism industry and its future development opportunities. Thesis contains theoretical and empirical parts, conclusions about operating services offered by researched company and future development proposals for company and its service package. List of literature containing 21 sources, 9 out of them in a foreign language, is included. Thesis is 60 pages in length, it has 1 annex, 2 charts and 14 pictures.