• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mārketinga pasākumu pilnveidošanas iespējas SIA DOLO uzņēmumā

Thumbnail
View/Open
303-61326-Mezals_Andris_am17056.pdf (1.059Mb)
Author
Mežals, Andris
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Jēgere, Sarmīte
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba mērķis: noskaidrot, kas būtu jādara, lai pastāvīgie klienti nepazustu, retie klienti būtu biežāki, un tie, kas vēl nav klienti par tādiem kļūtu. Pētījuma mērķa sasniegšanai izvirzīti uzdevumi: •Noskaidrot vispārēju mārketinga nozīmi uzņēmējdarbībā. •Pētīt pašu uzņēmumu,, galvenos darbības principus un nozari, kurā šīs uzņēmums darbojas. •Noskaidrot, kāda ir mārketinga loma uzņēmumā, kā arī veikt SVID analīzi, lai spētu objektīvi spriest par uzņēmuma pašreizējo situāciju tirgū un iespējām uz nākotni. •Izvērtēt uzņēmuma attīstības iespējas, aptaujājot Šķilbēnu pagasta iedzīvotājus Aktualitāte: Mārketings ir ļoti aktuāls un nepieciešams mūsdienu tirgus apstākļos, kurā ir plašs piedāvājumu klāsts, strauji mainās ārējās un iekšējās vides faktori, pastāv liela konkurence un arī paši pircēji kļūst arvien zinošāki un prasīgāki, tomēr tieši mārketings vairāk kā citas uzņēmējdarbības funkcijas, sadarbojas tieši ar klientu, kā arī visi tā pasākumi vairāk ir vērsti uz klienta vēlmju apmierināšanu nevis uz vienkāršu peļņas gūšanu. Arī Latvijas likumdošana bieži vien rada problēmas uzņēmējdarbībai, jo likumi bieži un strauji mainās. SIA „DOLO” juridiskā adrese ir Viļakas novads, Šķilbēnu pagasts, „Sviļovas” ciems. Sabiedrība ar ierobežotu atbildību „DOLO” ir pilnīgi saimnieciski patstāvīga un veic daudzpusīgu saimniecisku darbību. Autora veiktais pētījums par nepieciešamajiem uzlabojumiem/papildinājumiem var būtiski mainīt pastāvīgo klientu skaitu un uzņēmuma darbības kvalitāti. Pētījums sastāv no 3 nodaļām. Pirmajā nodaļā ir apkopota un analizēta literatūra par mārketinga lomu uzņēmumā. Otrajā nodaļā ir aprakstīta Šķilbēnu pagasta SIA "DOLO" uzņēmums, tā pamatdarbības veidi un mārketinga lomu tieši šajā uzņēmumā Trešā nodaļa sastāv no pētījuma tiešāk iedzīvotāju aptaujas rezultātu apkopojuma Kvalifikācijas darba saturs: darba kopējais apjoms 45 lappuses, darbā ir 9 attēli, 5 tabulas un 1 pielikums. Izmantots 21 literatūras avots.
 
Objective of the qualification work: find out what should be done to keep your regular customers from disappearing, rarer customers, and those who are not already customers. Tasks: • Understand the importance of generic marketing in business. • To study the company itself, the main operating principles and the industry in which this company operates. • Find out what is the role of marketing in the company, and perform SWOT analysis in order to be able to objectively judge the company's current market situation and future opportunities. • Evaluate the company's development opportunities by surveying residents of Šķilbēni rural municipality Topicality: Marketing is very topical and necessary in today's market conditions with a wide range of offers, the factors of the external and internal environment are rapidly changing, there is a lot of competition and the buyers themselves are becoming more knowledgeable and demanding, however, marketing is more than other business functions, they cooperate directly with the client , as well as all its measures, are more focused on satisfaction of the customer's wishes, not on simple profit. Latvian legislation is also often a problem for business, as laws often and rapidly change. SIA "DOLO" has its registered office in Viļakas novads, Šķilbēnu parish, "Svilovas" village. The limited liability company "DOLO" is fully independent and performs a wide range of economic activities. The author's research on the necessary improvements / additions can significantly change the number of regular customers and the quality of the company's operations. The study consists of 3 chapters. The first chapter summarizes and analyzes the literature on the role of marketing in the company. The second chapter describes the company SIA "DOLO', its main types of activities and the role of marketing in this company. The third chapter consists of a survey more directly from the population survey results Content of the qualification paper: The total amount of work is 45 pages. The work contains 9 pictures, 5 tables and 1 appendix. 21 sources of literature have been used.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37336
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [9009]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV