• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mārketinga vides pilnveidošanas iespējas Viļakas pašvaldībā

Thumbnail
View/Open
303-61327-Tihomirovs_Aleksandrs_at17024.pdf (1.057Mb)
Author
Tihomirovs, Aleksandrs
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Rubene, Ilze
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba mērķis ir analizēt mārketinga vides faktorus Viļakas novada pašvaldībā un izstrādāt mārketinga pilnveides nosacījumus. Darba pirmajā nodaļā autors apkopo teorētiskās atziņas par mārketinga jēdzienu, būtību, funkcijām, mārketinga vidi un mārketinga stratēģiju. Darba otrajā nodaļā autors raksturo Viļakas novada pašvaldību un domi, analizē iekšējās un ārējās mārketinga vides faktorus un apkopo anketēšanas pētījuma rezultātus. Darba trešajā nodaļā autors izstrādā mārketinga vides pilnveides iespējas. Darba galvenais secinājums - mārketinga vides iekšējie faktori: darbinieku darba kvalitāte; darba organizācija un plānošana- finanšu līdzekļi. Mārketinga vides ārējie faktori: valsts ekonomiskais un politiskais stāvoklis, demogrāfija. Darbs sastāv no 50 lappusēm, 7 attēliem, 7 tabulām un 3 pielikumiem.
 
The aim of the work is to analyze the marketing environment factors in the Viļaka municipality and to develop marketing improvement conditions. In the first chapter the author compiles theoretical knowledge about the concept of marketing, functions, marketing environment and marketing strategy. In the second chapter of the work, the author develops the characteristics of the Viļaka municipality, analyzes the factors of the internal and external marketing environment and collects the results of the questionnaire. In the third chapter of the work, the author develops opportunities for improving the marketing environment. The main conclusion of the work is the internal factors of the marketing environment: the quality of work of the employees; organization of work and planning - financial resources. External factors in the marketing environment: the country's economic and political situation, demography. The work consists of 50 pages, 7 images, 7 tables and 3 annexes.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37337
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV