• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pārdevēju novērtēšanas sistēmas izstāde un ieviešana SIA “EVA-SAT”

Thumbnail
View/Open
303-61332-Locmele_Kristine_kl17025.pdf (1.367Mb)
Author
Ločmele, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Enkuzena, Signe
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autore Kristīne Ločmele. Bakalaura darbs „Pārdevēju novērtēšanas sistēmas izstrāde un ieviešana SIA „EVA-SAT”. Rīga, Latvijas Universitāte, 2017. Balstoties uz iegūto teorētisko bāzi un praktiskajiem pētījumiem, autore analizēja pieejamo literatūru saistībā ar darbinieku novērtēšanu, novērtēšanas īpatnībām mazumtirdzniecības un klientu apkalpošanas sfērās, analizēja novērtēšanas veidus un procesa elementus. Bakalaura darba empīriskajā daļā autore veica profesijas standartu analīzi dažādos ar pārdošanu saistītos amatos, veica konkurentu izpētes analīzi, kompetenču analīzi, nestrukturētās klātienes intervijas un konsultācijas ar veikalu vadītājiem un uzņēmuma valdi, kā arī analizēja darbinieku darba rezultātus un veica to novērošanu. Balstoties uz iegūto teorētisko bāzi un vadītāju viedokļiem, autore izveidoja kompetenču modeli uzņēmuma tirdzniecības darbiniekiem. Izveidoto kompetenču modeli autore izmantoja novērtēšanas anketas izstrādei. Ar bakalaura darba rezultātu – izstrādātu pārdevēju kompetenču modeli un novērtēšanas sitēmu, autore ir iepazīstinājusi darbiniekus un izzinājusi viņu viedokli. Pārdevēju novērtēšanu pirmo reizi ir plānots īstenot 2017. gada decembrī. Informācijas ieguvei tika izmantotas kvalitatīvās pētījuma metodes: literatūras analīzes metode, konkurentu izpētes analīze, pārdošanas darbinieku novērošana un darba izpildes analīze, kā arī nestrukturētās klātienes intervijas. Kopējais bakalaura darba apjoms ir 54 lappuses, neieskaitot pielikumus. Darbs satur 5 pielikumus uz 20 lappusēm. Darbā ievietotas 8 tabulas un 5 attēli. Tas satur 21 izmantotās literatūras avotu. Bakalaura darbs sastāv no Ievada, Teorētiskās daļas, Empīriskās daļas, Secinājumu un priekšlikumu daļas un Literatūras un citu avotu saraksta.
 
The Author of the thesis – Kristīne Ločmele. Bachelor thesis is Creation and implementation of seller’s Evaluation System in EVA-SAT Ltd. Riga, University of Latvia, 2017. Based on the obtained theoretical basis and practical research, Author`s analysis of the literature available related to the assessment of employees, the characteristics of evaluation in retail and customer service, as well as the types of assessment and process elements. In the Empirical part of the Bachelor's thesis, the Author did research about the profession standards in various sales related positions by conducting a competitor's research analysis, competency analysis, unstructured face-to-face interviews and consultations with shop managers and company management. The research included analysing and supervising the results of the work of employees. Based on the theoretical background and opinion of the management, the Author developed a model of competence for company sales representatives. The developed competence model was used by the Author to build an assessment questionnaire. With the results obtained by Bachelor's thesis – the model of sales representative competence and assessment system was made. Author presented this model to the employees and collected feedback. Evaluation will be performed for the first time in December 2017. The qualitative research methods were used for obtaining information, such as: literature analysis, the data gained of research of the competitors, observation of sales representatives and analysis of work performance, as well as unstructured face-to-face interviews. The total volume of the Bachelor`s thesis is 54 pages, except appendices. The thesis contains 5 attachments on 20 pages, 8 tables and 5 images. 21 sources of literature were used. The bachelor thesis consists of the Introduction, the Theoretical part, the Empirical Part, the Conclusions and motions, and the Literature and other sources list.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37341
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV