Mazumtirdzniecības uzņēmuma SIA"Mikka R" stratēģiskās vadīšanas pilnveidošana
Author
Grīnšteine, Sandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Inta
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autors: Latvijas Univeritātes Biznesa, Vadības un Ekonomikas fakultātes programmas Komercdarbība un uzņēmuma vadība studente Sandra Grīnšteine. Bakalaura darba zinātniskais vadītājs: pasniedzēja, Mg. paed. Inta Kalniņa Bakalaura darba tēma: Mazumtirdzniecības uzņēmuma SIA”Mikka R” stratēģiskās vadīšanas pilnveidošana. Bakalaura darba mērķis: pētīt un analizēt SIA„ Mikka R” stratēģiskās vadīšanas procesu un, pamatojoties uz uzņēmuma iekšējās un ārējās vides analīzi un SVID matricu, izstrādāt priekšlikumus SIA “Mikka R” uzņēmējdarbības stratēģiskās vadīšanas pilnveidošanai. Izmantojot vispārpieņemtas pētījumu metodes (teorētiskās, empīriskās un datu apstrādes): • bakalaura darba pirmajā nodaļā pamatojoties uz teorētiskiem aspektiem tiek pētīta stratēģija un tās nepieciešamība uzņēmumā, kā arī tiek raksturoti stratēģiskās vadīšanas procesa pamatelementi. • otrajā nodaļā tiek analizēta SIA „ Mikka R” iekšējā un ārējā vide, analizēti finansiālās darbības rezultāti, kā arī, balstoties uz SVID analīzi, tiek sastādīta SVID matrica un Makkinsija matrica. Rezultātā tiek novērtēta uzņēmuma pašreizējā situācija un nākotnē plānotais rezultāts. • trešajā nodaļā tiek sniegti priekšlikumi SIA „ Mikka R” uzņēmējdarbības stratēģiskās vadīšanas pilnveidošanai. Pētījuma periods: 2014.- 2016.gads. Par pētījuma avotiem ir izmantota uzņēmējdarbības, stratēģijas un stratēģiskās vadīšanas speciālā literatūra, LR likumdošanas normatīvie akti, informācija no interneta resursiem, un SIA „ Mikka R” nepublicētie materiāli un informācija. Bakalaura darba apjoms ir 59 lpp.(bez pielikumiem). Pētījuma raksturošanai darbā iekļauti 14 attēli un 25 tabulas, darbam pievienoti 6 pielikumi. Pētījuma veikšanai izmantoti 22 avoti, no kuriem ir svešvalodās ir 5. Iegūto pētījumu var izmantot gan pētāmā uzņēmuma, gan līdzīga rakstura uzņēmumu darbības izpētei un pilnveidošanai. Author of the Bachelor’s Thesis – Sandra Grīnšteine, a student at the professional higher education bachelor study programme “Commercial Activity and Company Management” at the Latvian University. Advisor of the Bachelor’s Thesis – lectuer, Mg. paed., I. Kalniņa. The topic of the Bachelor’s Thesis: The strategic leadership and its possible enhancements at the urban company „ Mikka R”. The objective of Bachelor’s thesis: To study and to analyze the processes of strategic leadership at the „ Mikka R” company. Using the analysis of internal and external environment, SWOT matrix, develop recommendations to enhance the strategic leadership at „ Mikka R”. Common approaches to the theoretical, empirical and data processing investigation have been used: • First section of the thesis gives a theory-based discussion of a strategy and its necessity in an enterprise, the main elements of the strategic leadership have been characterized. • Second section analyzees the internal and external environment factors at „ Mikka R”, considers its results of financial operations. Based on SWOT analysis a SWOT matrix and McKinsey matrix. Ultimately the current situation and the future plans are estimated. • Third section provides suggestions for „ Mikka R”, to enhance its strategic leadership. The period under investigation – years 2014-2016. The sources of this study are the specialized books on business administration, business strategy and strategic leadership, laws and regulations in Latvia, information from the public Internet, and the unpublished materials and information by „ Mikka R” company. The body of the bachelor’s thesis - 59 pages (without appendices). This study is also illustrated by 14 figures and 25 tables, it has appendices. 22 references have been used,5 of them are in foreign languages. The given research can be used in investigating and improving the current company or any similar company.