Show simple item record

dc.contributor.advisorKulberga, Inta
dc.contributor.authorKozmeijers, Krists
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
dc.date.accessioned2017-12-07T02:02:07Z
dc.date.available2017-12-07T02:02:07Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61390
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37370
dc.description.abstractBakalaura darba autors: Krists Kozmeijers. Darba vadītājs: Inta Kulberga. Pētnieciskā darba temats: Konkurētspējas analīze un uzlabošanas pasākumi uzņēmumā „Ankia”. Pētījuma mērķis: izvērtēt uzņēmuma „Ankia” konkurētspējas priekšrocības Liepājā un izstrādāt pasākumus tās uzlabošanai. Pētījuma uzdevumi: 1. izpētīt konkurētspējas teorētiskos aspektus; 2. raksturot SIA „Ankia” darbības vidi un nozari; 3. uzskaitīt un analizēt SIA „Ankia” konkurentus; 4. analizēt SIA „Ankia” konkurētspēju ar patērētāju anketēšanas un uzņēmuma īpašnieka intervijas metodi; 5. pamatojoties uz konkurētspējas analīzi, izveidot konkurētspējas uzlabošanas pasākumu plānu. Pētījuma jautājums: Vai SIA „Ankia” ir konkurētspējīgs starp konkurentiem Latvijā? Teorētiski konkurētspēja ir uzņēmēju tagadnes un nākotnes spēja un iespēja radīt pasaulei preces, kuru cenas un ārpus cenas īpašības veido pievilcīgāku „paketi” nekā iekšzemes un ārvalstu konkurentiem. Konkurētspējai ir dažādi veidi, kuri iedalās pilnīgā un nepilnīgā konkurencē. Konkurētspēju ietekmē 5 faktori, kurus pamatojis Maikls Porters. Darbā izmantotas sekojošas pētījuma metodes: 1. monogrāfiskā jeb aprakstošā metode – teorētiskās literatūras izklāsts; 2. SVID analīzes metode – uzņēmuma iekšējās un ārējās vides izklāsts; 3. Portera 5 spēku analīzes metode – konkurences analīze nozarē; 4. datu statistiskās analīzes metode – tiks apkopti anketēšanā gūtie dati; 5. intervijas metode – apkopots un analizēts uzņēmuma īpašnieka viedoklis. Pētījuma rezultātā tika noskaidrots, ka uzņēmums „Ankia” ir vērsts uz attīstību, tomēr uzņēmuma „Ankia” klientiem nav vienota iemesla, kādēļ tiek apmeklēta atpūtas vieta. Atslēgas vārdi: konkurētspēja, konkurence, konkurents, patērētājs.
dc.description.abstractThe authorof the bachelor paper: Krists Kozmeijers. The manager of the bachelor paper: Inta Kulberga. The topic of the research: Competitiveness analysis and improvement measures at the company „Ankia”. The aim of the research: to assess the competitive advantage of the company „Ankia” in Liepaja and to develop measures for its improvement. Research tasks: 1. to study the theoretical aspects of competitiveness; 2. describe the operating environment and industry of SIA „Ankia”; 3. to list and analyze the competitors of SIA „Ankia”; 4. analyze the competitiveness of SIA „Ankia” with the method of consumer survey and company owner interview; 5. Develop a competitiveness improvement plan based on a competitiveness analysis. Question of the research: Is SIA „Ankia”competitive among competitors in Latvia? Theoretically, competitiveness is the entrepreneur's present and future ability and opportunity to create goods for the world, whose prices and out-of- pricing properties form a more attractive „package” than domestic and foreign competitors. Competitiveness has different types, which fall into a complete and incomplete competition. Competitiveness is influenced by the five factors that Michael Packer has based. In the workare usedthe following research methods: 1. monographic or descriptive method - the description of theoretical literature; 2. SWOT analysis method - presentation of the company's internal and external environment; 3. Porter's 5 force analysis method - competitive analysis in the industry; 4. data statistical analysis method - the data collected in the questionnaire will be collected; 5. the interview method - summarizes and analyzes the views of the business owner. As a result of the study, it was found that „Ankia” is focused on development, but there are no common reasons for the company „Ankia” to visit the resting place. Keywords: competitiveness, competition, competitor, consumer.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectUzņēmējdarbības vadība
dc.subjectkonkurētspēja
dc.subjectkonkurence
dc.subjectkonkurents
dc.subjectpatērētājs
dc.titleKonkurētspējas analīze un uzlabošanas pasākumi uzņēmumā „Ankia”
dc.title.alternativeCompetitiveness analysis and improvement measures at the company “Ankia”
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record