Vecākā pirmsskolas vecumposma bērnu saskarsmes prasmju sekmēšana sporta nodarbībās
Author
Žuržiu, Jolanta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Poiša, Mārīte
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autors: Jolanta Žuržiu. Darba nosaukums: Vecākā pirmsskolas vecumposma bērnu saskarsmes prasmju sekmēšana sporta nodarbībās. Jebkuras prasmes veidojas cilvēka mūža garumā un tās var apgūt mācīšanās procesā, tādēļ bakalaura darbā tiek pētītas iespējas, metodes un paņēmieni, ar kuru palīdzību var sekmēt saskarsmes prasmes tieši sporta nodarbībās. Darba mērķis ir pētīt un analizēt vecākā pirmsskolas vecumposma bērnu saskarsmes prasmju sekmēšanas iespējas sporta nodarbībās. Darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā tiek raksturotas vecākā pirmsskolas vecumposma bērnu attīstības likumsakarības, apskatīta saskarsmes prasmju nozīme, to veidi un noskaidroti iespējamie saskarsmes prasmju sekmēšanas paņēmieni un metodes sporta nodarbībās. Bakalaura darba empīriskajā daļā, balstoties uz teorētiskajā izpētē iegūtajām atziņām, tiek atspoguļota praktiskās darbības izpēte un analīze saskarsmes prasmju sekmēšanai sporta nodarbībās. Pētījuma rezultātā tiek secināts – ka saskarsmes prasmes sporta nodarbībās tiek sekmētas, ja pedagogs pārzina vecākā pirmsskolas vecumposma bērnu attīstības likumsakarības, ņem vērā individuālās intereses, pieredzi un vajadzības, un izmanto atbilstošas, daudzveidīgas aktivitātes. Bakalaura darba apjoms ir 64 lapaspuses, darbā ietverti 6 attēli, 3 tabulas un pievienoti 7 pielikumi. Darbā izmantotas 49 bibliogrāfiskā saraksta vienības. The author of the bachelor paper: Jolanta Žuržiu. The title of the paper: Promotion of children's communication skills in sports lessons at the oldest preschool age. Any skills are created in the lifetime of a person and they can be acquired in the learning process; therefore, the Bachelor's paper examines the possibilities, methods and techniques that can promote communication skills precisely in sports lessons. The aim of the paper is to study and analyse the opportunities for promoting oldest preschool age children’s communication skills in sports activities. The paper consists of the theoretical and empirical part. The theoretical part describes the regularities of the oldest preschool age children's development, examines the role of communication skills, their types and identifies the possible ways of promoting communication skills and methods in sports lessons. In the empirical part of the Bachelor's paper, based on the findings of the theoretical research, illustrates the study and analysis of practical activities for promoting communication skills in sports lessons. The study concludes that communication skills in sports lessons are promoted if the teacher is familiar with regularities of the oldest preschool age children's development takes into account individual interests, experiences and needs and uses appropriate, diverse activities. The paper is outlined on 64 pages and includes 6 pictures, 3 tables and 7 annexes. In bachelor paper have been used 49 bibliographic units.