Show simple item record

dc.contributor.advisorVolāne, Elita
dc.contributor.authorPipcāne, Ilze
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-12-14T02:01:27Z
dc.date.available2017-12-14T02:01:27Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61489
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37413
dc.description.abstractDarba autors: Ilze Pipcāne Bakalaura darba temats: „Vecākā pirmsskolas vecumposma bērnu iztēles veicināšana ar dabas materiāliem”. Mērķis: izzināt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles veicināšanas iespējas, izmantojot dabas materiālus. Mērķa sasniegšanai tika izvirzīti uzdevumi: 1.Analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par iztēli. 2.Raksturot iztēles attīstību vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. 3.Izzināt un analizēt metodisko literatūru par iztēles veicināšanas iespējām. 4.Veikt pētījumu un apkopot rezultātus. Pirmajā nodaļā analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra izpēte. Izzinātas un analizētas dažādu autoru atziņas (Dz. Meikšāne, A. Ļubļinska, J. A. Students, V. Hibnere, A. Vorobjovs, J. Kolominska, D. Lieģeniece, Ļ. Vigotskis, K. Robinsons) atziņas par iztēli. Apakšnodaļās aplūkots iztēles raksturojums vecākā pirmsskolas vecumposma bērniem, kā arī izzināti iztēles veicinošie faktori. Otrajā nodaļā aplūkoti daudzveidīgi metodiskie paņēmieni iztēles veicināšanai. Atklāti metodiskie paņēmieni iztēles attīstības veicināšanai, Izzināta metodiskā literatūra un analizēta Ļ. V. Panteļejeva, E. Kamenova, M. Stanojeviča- Kastorija, E. Lindsa, E. Rihvka, K. Thierbacha, I. Vindbergas, E.K. Guljakiča Bazika, S. Nikitenko atziņas pētāmās problēmas aspektā. Trešajā nodaļā aprakstīts pētījums, pēc noteiktiem kritērijiem un rādītājiem. Rezultāti apkopoti stabiņdiagrammās. Pētījuma beigās apstiprinājās izzināmais jautājums, ka vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēle attīstās sekmīgāk, ja •darbošanās ar dabas materiāliem bērniem sagādā prieku un gandarījumu; •tiek piedāvāti daudzveidīgi materiāli un metodiskie paņēmieni Kopējais bakalaura darba apjoms ir 62 lpp, 7 tabulas 56 attēli, 38 literatūras un avotu kopējais skaits Atslēgas vārdi: iztēle, dabas materiāli, metodiskie paņēmieni.
dc.description.abstractAuthor: Ilze Pipcāne Theme of the bachelor theses: “Promoting imagination of the oldest preschool children with help of natural materials”. The aim of the research: to find out the possibilities to develop the oldest preschool childrens’ imagination with help of natural materials. The following tasks were set to reach the aim: 1.To analyse quotes of education and psychology researchers about imagination. 2.To characterize the development of imagination of the older preschool children. 3. To study and analyse methodological literature about possibilities to develop imagination. 4.To do the research and collect results. The first chapter analyses the research of pedagogical and psychological literature. Quotes of different authors (Dz. Meikšāne, A. Ļubļinska, J. A. Students, V. Hibnere, A. Vorobjovs, J. Kolominska, D. Lieģeniece, Ļ. Vigotskis, K. Robinsons) about imagination were studied and analysed. Subchapters review the description of imagination of the oldest preschool children and the factors encouraging it. The second chapter examines various methodological techniques for development of imagination, studies methodological literature and analyses quotes of Ļ. V. Panteļejeva, E. Kamenova, M. Stanojeviča- Kastorija, E. Lindsa, E. Rihvka, K. Thierbacha, I. Vindbergas, E.K. Guljakiča Bazika, S. Nikitenko on the subject. The third chapter describes the research according to certain criteria and indicators. The results were summarized in column chart. As a result of the research it was affirmed that imagination of the oldest preschool children develops better if -Working with natural materials gives pleasure and satisfaction, -Various materials and methodological techniques are offered. The extent of the bachelor paper is: 62 pages, 7 charts, 56 pictures, 38 literature and other sources. Key words: imagination, natural materials, methodological techniques.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectiztēle
dc.subjectdabas materiāli
dc.subjectmetodiskie paņēmieni
dc.subjectiztēles nozīme
dc.subjectpirmsskola
dc.titleVecākā pirmsskolas vecumposma bērnu iztēles veicināšana ar dabas materiāliem
dc.title.alternativePromoting the imagination of the oldest preschool age children with natural materials
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record