Show simple item record

dc.contributor.advisorHelmane, Ineta
dc.contributor.authorMedne, Arnita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-12-14T02:01:28Z
dc.date.available2017-12-14T02:01:28Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61568
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37414
dc.description.abstractBakalaura darba autore ir Arnita Medne, tēma- „Pasaka kā līdzeklis matemātisko priekšstatu veicināšanai bērniem vecākajā pirmsskolas vecumā”. Darba mērķis- pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko priekšstatu veidošanos un apkopot ieteikumus, kā izmantot pasakas kā līdzekli vecākā pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko priekšstatu veidošanā. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiskās. Teorētiskās daļas 1. nodaļā tiek aplūkota bērnu matemātisko priekšstatu veidošanās dažādu autoru skatījumā. Tiek pētīti matemātisko priekšstatu veidošanās priekšnosacījumi, to vispārīgs raksturojums pedagogu un psihologu teorijās un atziņās, atklātas vecākā pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko priekšstatu veidošanās likumsakarības, kā arī sniegts vecākā pirmsskolas vecuma bērnu psiholoģiskais raksturojums pētāmās problēmas skatījumā. Balstoties uz pedagogu un psihologu atziņām un pētījumiem, tiek sniegts bērnu pasaku raksturojums un atklāta to dažādība. Kā arī pētīta pasaka kā līdzeklis matemātisko priekšstatu veidošanā. Praktiskajā daļā ir sniegts pētījuma metodoloģiskais pamatojums, pētāmās grupas bērnu raksturojums, izstrādāts pētījuma plāns un tabulās apkopoti matemātiskie priekšstati, kādi tie ir bērniem pētījuma sākumā un beigās. Pētījuma gaitā bērni tiek iepazīstināti ar dažādām pasakām, kuru iespaidā seko sarunas un dažādas radošas darbības, lai novērotu un analizētu matemātisko priekšstatu veidošanos un attīstību pasaku iepazīšanas procesā. Pētījumā aprakstītas bērnu un skolotājas sarunas, atklāti un analizēti dažu bērnu darbi un matemātisko priekšstatu veidošanās attīstība. Pētījuma rezultāti liecina, ka pasakas sekmē matemātisko priekšstatu veidošanos tad, ja pedagogs izvēlās pasaku atbilstoši bērnu attīstības pakāpei, prot izvēlēties atbilstošu, šinī brīdī aktuālu pasaku, ieinteresē bērnus konkrētajai situācijai, rada drošu emocionālu vidi un zina, ko ar pasaku darīt tālāk, lai pastiprinātu tās izpratni un veicinātu matemātisko priekšstatu veidošanos dabiskā rotaļnodarbību procesā. Darbā izmantotas V. Batņas, Dž. Boulbija, D. Lieģenieces, E.Eriksona, I.Freibergas, V. Golubinas, R. Kempbela, I. Stikānes, R. S. Feldmaņa, U.Vorobjovas, D.Sokolova u.c. autoru atziņas. Darbs sastāv no 88 lappusēm, 21 attēla, 7 pielikumiem, 5.tabulām un 46 literatūras un informācijas avotiem. No visiem literatūras un informācijas avotiem 38 ir latviešu valodā, 8 ir svešvalodās – angļu un krievu
dc.description.abstractThis bachelor is made by Arnita Medne, it’s theme is “ Fairy taile as a measure to promote mathemathical view to the children in the eldest preschool age”. The purpose of the work is to study creation of mathemathical view in the eldest preschool age and to sum up recommendations on how to use fairy tailes to promote mathematical view for children in the eldest preschool age. The work is made in two parts – theorethical and practical. In chappter one of theorethical part we take a look at some of the authors view on how childrens mathemathical view is created. Preconditions on creating mathemathical view are studied, their overal characterization in teacher and psychologist theories and acknowledgments, discovered regularities in creation of mathemathical view for children in eldest preschool age, as well as given psychological characterization of eldest preschool age children in the view of problem that we’re studying. Characterization on childrens fairy tailes and their variety is given based on teacher and psychologist acknowledgmentss and studies. And also studied fairy tail as a measure for creating mathemathical view. In practical part is given methodological justification, characterization of childrens group that is being studied, made study plan and in charts summed up mathemathical ideas as they are for children at the beggining of study and at the end. During the studies children are introduced to different fairy tailes, followed by conversations and variety of creative activities to observ and analize creation and development of mathemathical view during process of getting to know fairy tailes. In research are described childrens and teachers conversations, publiced and analized different childrens work and development of creation of mathemathical view. Results of research shows that fairy tails promote creation of mathemathicalview if teacher chooses fairy tail according to childs stage of development, is capable to choose at the given moment actual fairy tail to interest children in concrete situation, creating safe emotional enviroment and knows what to do next with the fairy tail to intensify it’s understanding and promote creation of mathemathical view during play time. In this work are used acknowledgements of V. Batņas, Dž. Boulbija, D. Lieģenieces, E.Eriksona, I.Freibergas, V. Golubinas, R. Kempbela, I. Stikānes, R. S. Feldmaņa, U.Vorobjovas, D.Sokolova and others. Work consists of 88 pages, 21 pictures, 7 attachments, 5 charts and 46 literature and information sources. From all the sources 38 are in latvian, 8 are in foreign languages – english and russian.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectPasaka
dc.subjectmatemātiskie priekšstati
dc.subjectvecākais pirmsskolas vecumposms
dc.subjectpriekšstatu veidošanās
dc.subjectpedagoģisko situāciju modelēšana
dc.titlePasaka kā līdzeklis matemātisko priekšstatu veicināšanai bērniem vecākajā pirmsskolas vecumā
dc.title.alternativeFairy tail as a measure to promote mathematical view to the children in the eldest preschool age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record