Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles sekmēšana literāro darbu iepazīšanas procesā
Autor
Krampuža, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Uršuļska, Vladislava
Datum
2017Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autore: Diāna Krampuža Darba tēma: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles sekmēšana literāro darbu iepazīšanas procesā. Bakalaura darba mērķis: pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles sekmēšanas iespējas literāro darbu iepazīšanas procesā. Darba uzdevumi: 1. Analizēt un apkopot dažādu autoru atziņas par iztēli. 2. Teorētiski izzināt iztēles veidošanos vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. 3. Teorētiski un praktiski pētīt literatūras izmantošanas iespējas bērna iztēles sekmēšanā. Analizējot teoriju un, veicot praktisko darbu ar bērniem, iesaistos literāros darbus, apstiprinās izvirzīta bakalaura darba hipotēze, literārie darbi veicina bērnu iztēles darbību, ja tiek pielietotas bērnu vecumam atbilstošas izzināšanas metodes un literārie darbi. Literatūra pirmsskolas vecuma bērniem. Iztēles veidi. Praktiskais darbs. Iztēles sekmēšana. Hipotēze. Bērnu attīstība. Darbs sastāv no 3 daļām. Tā pirmajā daļā tiek analizēta teorija par iztēli un tās veidiem, iztēles attīstību vecākā pirmsskolas vecuma bērniem, vecākā pirmsskolas vecuma bērnu psiholoģiskais raksturojums un teorija par literāro darbu ietekmi uz bērna iztēles darbību. Otrajā darba nodaļā tie veikts metodoloģiskais pamatojums, pētāmās grupas raksturojums. Darba trešajā nodaļā tiek veikts praktiskais darbs ar bērniem, iesaistos mācīšanās procesā literāros darbus, Darba nobeigumā, autore izstrādā secinājumus, par bērnu iztēles attīstību iesaistot mācību procesā literāros darbus. Bakalaura darba apjoms ir 62 lapaspuses, tas satur 4 tabulas, 4 pielikumus un 33 izmantotās literatūras avotus. Author of work: Diāna Krampuža Work theme: The imagination of the elder preschoolers promotion of literary work in the process of getting acquainted. The aim of the Bachelor's paper: to study the possibilities of promoting the imagination of the elder preschoolers in the process of getting to know the literary work. In order to achieve the aim, the author has set the following objectives: 1. Analyze and summarize the ideas of different authors about imagination. 2. Theoretically learn the imagination of the elder preschoolers. 3. Theoretically and practically study the possibilities of using the literature for the promotion of the child's imagination. By analyzing the theory and practicing work with children, literary works will be involved, the hypothesis of the bachelor's paper is put forward, and literary works promote the imagination of children, if methods and literary works appropriate to the child's age are applied. Literature for preschool children. Types of Imagination Practical work. Enhance your imagination. Hypothesis Child development. The work consists of 3 parts. The first part analyzes the theory of imagination and its types, the imagination of the elder preschool children, the psychological characteristics of the elder preschool children and the theory of the influence of literary works on the child's imagination. In the second chapter they made a methodological justification, a description of the group under study. In the third chapter of the work, practical work with children is performed, literary works are involved in the learning process, at the conclusion of the work, the author draws conclusions, involving literary works into the development of the child's imagination. The volume of the bachelor paper is 62 pages, it contains 4 pictures 4 appendixes and 33 literature sources.