Radošumu veicinoša iekšējā mācību vide aktiermeistarības apguvē pieaugušajiem
Автор
Kraģis, Indars
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Mūrnieks, Andrejs
Дата
2017Metadata
Показать полную информациюАннотации
Pētījuma temats („Radošumu veicinoša iekšējā mācību vide aktiermeistarības apguvē pieaugušajiem”) iztirzāts četrās nodaļās. Pētījums ir papildināts ar ievadu, secinājumiem un ieteikumiem, četriem pielikumiem un izmantotās literatūras un avotu sarakstu ar astoņdesmit trīs avotiem. Pētījuma autors, pētot radošumu veicinošos iekšējās mācību vides nosacījumus aktiermeistarības apguvē pieaugušajiem un rodot atbildes uz pētniecisko jautājumu, kā aktiermeistarības apguvē pieaugušajiem jāveido iekšējā mācību vide, lai tā veicinātu radošumu, īstenojis šādus uzdevumus: 1) analizējis literatūru par radošumu, tā veicināšanu, mācību vidi un tās veidošanu augstākajā izglītībā un neformālajā pieaugušo izglītībā, 2) izmantojot izstrādātās anektaptaujas un analizējot četras mācību programmas, noskaidrojis radošumu veicinošos iekšējās mācību vides faktorus aktiermeistarības mācību programmās un to īstenošanas procesā un 3) izstrādājis rekomendācijas radošumu veicinošas iekšējās mācību vides veidošanai. Šī pētījuma unikalitāte ir saistāma ar iekšējās mācību vides pētniecību mākslas izglītības ietvaros un saistībā ar radošuma veicināšanu pieaugušajiem, mācību programmu pētniecību radošuma veicināšanas kontekstā, radošuma pētniecību aktiermeistarības apguves ietvaros un ar patstāvīgi izstrādāto pētniecisko instrumentāriju, ar kā palīdzību iespējams pētīt dažādus ar radošuma veicināšanu saistītus faktorus. Galvenais secinājums: pētītie iekšējās mācību vides apstākļi ir drīzāk pieņemami un atbilstoši skolotāju un audzēkņu radošajām izpausmēm, un radošums aktiermeistarības apguvē kopumā netiek traucēts. Tomēr pētījuma rezultāti saskan ar starptautisko pētījumu datiem, jo radošums diemžēl netiek produktīvi veicināts. Subject of this research (“Creativity promoting inner learning environment for adult acting acquisition”) has been discussed in four chapters with additional introductory, summary (with recommendations), four attachments and eighty three references attached. By researching creativity promoting inner learning environment conditions in the context of adult acting acquisition and finding answers to the question – how to create inner learning environment (within the context of acting acquisition for adults) that promote creativity – the researcher has 1) analysed literature about creativity, it’s promotion, learning environment and it’s development within higher education and non-formal adult education; 2) by using authentically created surveys and analysing training programmes ascertained creativity promoting inner learning environment conditions within acting training programmes and praxis; 3) given recommendations for development of creativity promoting inner learning environment. Uniqueness of this research is linked with inner learning environment research within the context of art education and creativity promotion for adults, training programmes analysis within the context of creativity promotion, creativity research within acting acquisition and authentically developed research instrumentary which allows researching of different creativity promoting factors at once. The researcher has concluded that investigated inner learning environment conditions are rather acceptable and corresponding with tutor and trainee creative responses, and creativity is not suppressed within acting acquisition in total. However, results reveal that creativity is not productively promoted either, and this fact corresponds with other international researches in this field.