Show simple item record

dc.contributor.advisorVolāne, Elita
dc.contributor.authorLiekne-Siliņa, Daila
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-12-16T02:01:49Z
dc.date.available2017-12-16T02:01:49Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61363
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37438
dc.description.abstractBakalaura darba autore: Daila Liekne - Siliņa Zinātniskā darba vadītāja: profesore, dr. paed. Elita Volāne Bakalaura darba temats: „4 – 6 gadus vecu bērnu izziņas aktivitātes veicināšana praktiskā darbībā” Darbā ir izmantota pedagoģisko un psiholoģisko avotu analīze, bērnu vērošana, datu piefiksēšana un to analīze. Bakalaura darba mērķis: pētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu izziņas aktivitātes sekmēšanas iespējas praktiskā darbībā. Hipotēze: pirmsskolas vecumposma bērnu izziņas aktivitāte izpaužas aktīvāk, ja pedagogs piedāvā praktiskos darbus: 1.Atbilstoši bērnu spējām, vecumposma attīstības īpatnībām, kurus risinot, tiek respektēts bērna viedoklis, redzējums par savu darbu; 2.No dažādiem interesantiem materiāliem, radot problēmsituāciju, radošu pieeju. Bakalaura darba uzdevumi: 1.Analizēti pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku teorijas par izziņas aktivitāti. 2.Analizēti izziņas aktivitātes aktivizēšanai praktiskos darbos. 3.Analizētas bērnu attīstības īpatnības pirmsskolas vecumā pētāmās problēmas ietvaros. 4.Pētīta un analizēta metodiskā literatūra par praktisko darbu metodiskajiem paņēmieniem izziņas aktivizēšanā. 5.Veikts pētījums un apkopoti rezultāti. Darba teorētiskajā daļā analizēju O. Ņikiforovs, A. Vorobjovs, V. Hibneres, Z. Čehlovas, R. Fišera, un citu autoru viedokļus, atziņas par izziņas aktivitāti, izziņas aktivitāti praktiskā darbībā, kā bērnu attīstības sekmētāju. Atklāti izziņas aktivitātes veicinošie un bremzējošie faktori akcentējot procesa virzību praktiskā darbā. Darbā ir analizētas pirmsskolas vecumposma bērnu attīstības izpausmes, kas ir svarīgs atbalsta punkts problēmsituāciju un aktivitāšu piedāvāšanai, vienlaikus ievērojot katra bērna individualitāti. Darba metodiskajā daļā ir aplūkota materiālu daudzveidība ar mērķi tos iesaistīt praktiskos darbos, izziņas aktivitātes sekmēšanai – praktiskie darbi, eksperimenti, pētniecība. Darba empīriskajā daļā ir apkopoti vērojumi un analizēti iegūtie dati, par bērnu izziņas aktivitāti praktiskos darbos, ņemot vērā bērna individuālo attīstību un citus aktivitāti ietekmējošos faktorus. Bakalaura darba apjoms: 172 lpp, 10 tabulas, 8 attēli (neieskaitot pielikumā esošos attēlus), literatūras un avotu kopējais skaits 84 vienības, 10 pielikumi. Atslēgas vārdi: izziņas aktivitāte, praktiskā darbība, pirmsskolas vecumposms.
dc.description.abstractBachelor’s Thesis author: Daila Liekne-Siliņa Research paper`s superior: prof. Dr. Paed. Elita Volāne Bachelor Thesis issue: “4-6 year old children`s cognitive actions further development in practical operations” In this work there is used pedagogical un psyhcological material sources, child observation, data collection and their analasis. Bachelor Thesis main goal is to research the average/middle age group kindergarten`s children abilities to develop cognitive actions in practical operations. Hypotheses: kindergarten children`s cognitive actions further develop, if the teacher gives children practical activities: 1.Respecting children`s abilities, their differences in their own development, where their opinion is respected and their work is seen\; 2.Made out of various materials, making a problem solving situation, creating creative environment. Bachelor Thesis main goals: 1.Analyse pedagogical and psychological scientist theories about cognitive action further development. 2.Analyse cognitive action activation through practical operations. 3.Analyse children`s development features through kindergarten available problem-solving situations. 4.Researched and analysed methodological literature about ways to improve cognitive activities. 5.Created a research and collected data. In work`s theoretical part was analysed O. Ņikiforovs, A. Vorobjovs, V. Hibnere, Z. Čehlova, R. Fišers and other author`s work, regarding cognitive activities, cognitive activities in practical operations and what helps further development in this field. There were revealed facts about what helps and what slows down cognitive activities in practical operations. In work there is analysed kindergarten children`s development display, which is fundamental point for problem solving situation and choosing activities to offer and respecting the differences, children`s individuality. In work`s methodological part there was revealed a large amount of material diversity with a goal to include them in practical operations, to further develop cognitive abilities - practical operations, experiments, research. In work`s empirical part collected information in observation and analysed data about cognitive activities and how to further develop it in practical operations, respecting their individual differences and other factors that can tamper with them was summarised. Bachelors Thesis amount of pages: 172 pages, 10 tables, 8 images (not included images in addendum), used bibliography 84 units, 10 addenda. Key word: cognitive activities, practical operations, kindergarten age group
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectizziņas aktivitāte
dc.subjectpraktiskā darbība
dc.subjectpirmsskolas vecumposms.
dc.subjectcognitive activities
dc.subjectpractical operations
dc.title4 - 6 gadus vecu bērnu izziņas aktivitātes veicināšana praktiskā darbībā
dc.title.alternative4 - 6 year old children's cognitive actions further development in practical operations
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record