Show simple item record

dc.contributor.advisorSīle, Maruta
dc.contributor.authorPostevaja, Jūlija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-12-16T02:01:52Z
dc.date.available2017-12-16T02:01:52Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61382
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37442
dc.description.abstractAnnotācija Bakalaura darba autore ir Jūlija Postevaja, LU Ventspils filiāles studente, profesionālā bakalaura studiju programma “Skolotājs” ar apakšprogrammu “Pirmsskolas un sākumskolas skolotājs”. Bakalaura temats ir „ Pirmsskolas vecuma bērnu labizjūtas veicināšanas pedagoģiskie nosacījumi. ” Darba mērķis ir pētīt pirmsskolas vecuma bērnu labizjūtas pedagoģiskos nosacījumus Ventspils Ziemeļkurzemes reģionālās slimnīcas apstākļos un Ventspils pirmsskolas izglītības iestādēs. Lai šo mērķi varētu sasniegt, darbā tika izvirzīti šādi uzdevumi: analizēt pedagoģijas un psiholoģijas teorētiskās atziņas un pētīt situāciju par labizjūtas veicināšanas pedagoģiskajiem nosacījumiem Ventspils pirmsskolas izglītības iestādēs un Ziemeļkurzemes reģionālajā slimnīcā pirmsskolas vecuma bērniem. Darbā izmantotas teorētiskās pētījuma metodes, empīriskās - bērnu novērošana, kā arī datu apstrādes matemātiskās metodes, pedagogu, vecāku un bērnu aptaujas (intervijas), viedokļu salīdzināšana slimnīcas apstākļos un PII. Bakalaura darbs sastāv no 2 nodaļām. Pirmajā nodaļā bakalaura darba autore pēta pedagoģijas un psiholoģijas teorētiskās atziņas par labizjūtu definīcijām un klasifikācijām. Tika noskaidrots, kā labizjūtas veicināšanu ietekmē likumsakarības starp pedagoģisko procesu pirmsskolā un slimnīcā, ņemot vērā vecumposma īpatnības. Otrajā nodaļā bakalaura darba autore noskaidroja veiksmīgus pedagoģiskos nosacījumus un izstrādāja ieteikumus pedagogiem darbā ar pirmsskolas vecuma bērniem, aktuālākos kritērijus, pēc kuriem tiek pētīti bērnu un vecāku viedokļi par dzīves kvalitātes pilnveides iespējām (riska faktorus, ietekmējošus attīstību, ģimeņu izglītību, apkārtējās vides ietekmi, ilgtspējīgo attīstību). Veikta hipotēzes pārbaude. Tiek pierādīts, ka PII, slimnīca un vecāki, radot labvēlīgus apstākļus, piemērotu vidi, pozitīvu attieksmi, sadarbību un sapratni, dod pozitīvus rezultātus labizjūtu veicināšanai. Bakalaura darba teorētiskais pētījums balstās uz G. Svences, M. Majora, L. Majores, M. Vidneres un citu zinātnieku pētījumiem. Pētījuma empīriskajā daļā veikts pētījums par veiksmīgākajiem pedagoģiskajiem paņēmieniem Ventspils pirmsskolas izglītības iestādē un Ventspils slimnīcā (bērnu nodaļā). Respondentu skaits: 30 bērni un vecāki. Darbs sastāv no ievada, 2 daļām, 6 apakšdaļām, 13 attēliem, 6 tabulām un secinājumiem. Teorētisko bāzi veido- 68 literatūras un citi avoti (trīs valodās).
dc.description.abstractThe author of the given Bachelor Thesis is Julia Postevaya, a student of the Latvian University Ventspils Branch, Professional Bachelor’s Study Programme “Teacher”, with subprogramme “Teacher of Preschool and Primary School”. The subject of the Bachelor Thesis is “Pedagogic Arrangements for Stipulation of Preschool Age Children’s Comfort”. The target of the given thesis is to study pedagogic arrangements for stipulation of preschool age children’s comfort in Ventspils North Kurzeme regional hospital conditions, as well as in Ventspils preschool institution (PEI). In order to achieve the mentioned target, the following tasks have been set forward: to analyse theoretical conclussions of psychology and pedagogy and to examine situation of pedagogic arrangements for stipulation of preschool age children’s comfort in hospital and PEI. The following methods have been used in the given work: theoretical research methods, empirical – children’s observation, mathematical methods of data processing, as well as comparison of views deprived from parents’ and children’s questionnaires (interviews) in hospital conditions and PEI. The Bachelor Thesis consists of 2 parts. In the First part the author researches theoretical conclussions of pedagogy and psichology about definitions and classifications of comfort. It has been discovered that stipulation of comfort influences regularities between pedagogical processes in preschool and hospital taking into consideration age related peculiarities. In the Second part the author of the given thesis has clarified successful pedagogic conditions and made proposals for teachers working with preschool age children; as well as developed most relevant criteria, according to which the opinions of parents and children about how to improve quality of life are analyzed (risk factors influencing development, family education, influence of the environment, permanent development). A verification of the hipothesis has been carried out. It has been proved that creating a corresponding environment, positive attitude, cooperation with parents in hospital and PEI provides excellent results fo comfort stipulation. The theoretical part of the Bachelor Thesis is based on reasarches carried out by G.Svence, M. Majors, L.Majore, M. Vidnere and other scientists. Empirical part of the thesis shows a research carried out about most successful pedagogical techniques in Ventspils preschool educational institution and Ventspils hospital (children’s unit). The number of respondents: 30 children and parents. The work consists of Introduction, 2 Chapters, 6 subchapters, 13 pictures, 6 tables and conclussions. Theoretical base is built upon 68 literary and other sources (hree languages).
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectLabizjūta
dc.subjectoptimisms
dc.subjectapmierinātība ar dzīvi
dc.subjectpedagoģiska vide
dc.subjectpozitīva domāšana
dc.titlePirmsskolas vecuma bērnu labizjūtas veicināšanas pedagoģiskie nosacījumi
dc.title.alternativePedagogic Arrangements for Stipulation of Preschool Age Children’s Comfort
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record