Show simple item record

dc.contributor.advisorUršuļska, Vladislava
dc.contributor.authorGribiņņikova, Jekaterina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2017-12-16T02:01:52Z
dc.date.available2017-12-16T02:01:52Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61386
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37444
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir “Bilingvālā izglītība – otrās valodas apguves sekmētāja pirmsskolas vecumā bērniem”. Darba mērķis – teorētiski un praktiski izzināt bilingvālo izglītību kā otrās valodas apguves sekmētāju pirmsskolas vecumā bērniem. Darba gaitā tika izvirzīti uzdevumi: 1. Analizēt literatūru par bilingvismu, bilingvālo izglītību. 2. Atklāt latviešu valodas apguves iespējas bilingvālās izglītības modelī pirmsskolā. 3. Teorētiski un praktiski pētīt rotaļas izmantošanas iespējas latviešu valodas apguvē pirmsskolā. Bakalaura darba izstrādē izmantotas teorētiskās un empīriskās pētījuma metodes. Darbs sastāv no ievada, divām daļām un secinājumiem. Teorētiskajā daļā tiek analizēta bilingvālās izglītības būtība, tās vēsturiskā attīstība, atklāta pieredze pasaulē un Latvijā. Ir atklātas otrās valodas apguves iespējas pirmsskolā bilingvālās izglītības modelī, valodu lietojuma principi bilingvālajās mācībās. Darba gaitā tika analizēti nepieciešamie pedagoģiskie un psiholoģiskie nosacījumi sekmīgai latviešu valodas apguvei bērniem, kuri atrodas bilingvālā vidē. Empīriskajā daļā tiek dots pētījuma metodoloģiskais pamatojums, pētāmās bērnu grupas raksturojums, izstrādāti kritēriji bērnu latviešu valodas prasmju novērtēšanai. Praktiskā pētījuma laikā tika veikta pedagoģisko situāciju analīze, vecāku anketēšana par bilingvālo apmācību. Darbā ir apkopotas vecāku domas par bilingvālās izglītības realizēšanu, atspoguļots praktiskais darbs ar pirmsskolas vecuma bērniem otrās valodas apguvē. Pētījuma rezultātā apstiprinājās izvirzītā hipotēze, ka latviešu valodas apguve bilingvālās izglītības modelī pirmsskolā notiek sekmīgi, ja mācīšanas procesā tiek izmantotas rotaļas; tiek radīta pozitīva pedagoģiskā vide; tiek nodrošināta latviešu valodas lietošana ikdienas situācijās. Darbā tiek izmantotas K. Beikera, R. Alijeva, N. Kažes, I. Druvietes, J. Protasovas, Ž. Piažē, I. Margēvičas, I. Maslo, G. Uruntajevas u.c. autoru atziņas. Darbs sastāv no 61 lapaspusēm, 4 tabulām, 12 attēlēm, 1 pielikuma un 37 literatūras un informācijas avotiem. No kuriem 24 latviešu valodā un 13 krievu valodā.
dc.description.abstractThe topic of the paper is “Bilingual education as a tool for preschool aged children successful second language learning”. The main goal of the paper is to do theoretical and practical research of a bilingual education and its influence on second language learning of preschool age children. Tasks of the research: 1. To analyse literature about bilingualism and bilingual education. 2. To find opportunities to learn Latvian language by using bilingual education model in preschool educational institutions. 3. To make theoretical and practical research of toy usage for Latvian language learning in preschool educational institutes. Theoretical and empirical research methods were used in the research. The paper contains introduction, two parts and conclusion. In the theoretical part the essence of the bilingual education, its historical development and experience in Latvia and in the world are analysed. Second language learning opportunities using bilingual education model for the preschool and language usage principles for bilingual education are found. During the research necessary pedagogical and psychological conditions for successful learning of Latvian language for children who are in the bilingual environment. In the empirical part methodological grounds of the research are shown: characterization of the explored children group, criteria of Latvian language knowledge evaluation. During practical research pedagogical situation analysis and parents questionnaire about bilingual education was held. Parents opinions about bilingual education are gathered in the paper. Also the paper contains description of the practical work on second language learning with preschool aged children. In the result of the paper theory, that learning of the Latvian language using bilingual educational model is successful if toys are used, is confirmed; positive pedagogical environment is created; everyday usage of Latvian language is ensured. K. Beiker’s, R. Alijev’s, N. Kaže’s, I. Druviete’s, J. Protasova’s, Ž. Piažē, I. Margēviča’s, I. Maslo’s, G. Uruntajeva’s and other authors works are used in the paper.. Paper consists of 61 pages, 4 tables, 12 attachments and 37 literatures and information sources, 24 of which are in Latvian and 13 in Russian.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectBilingvālā izglītība
dc.subjectValodu zināšana
dc.subjectDīvvalodīgie bērni
dc.subjectBilingvālās izglītības modelī pirmsskolā
dc.subjectKomunikatīvā pieeja latviešu valodas apguvei
dc.titleBilingvālā izglītība - otrās valodas apguves sekmētāja pirmsskolas vecumā bērniem
dc.title.alternativeBilingual education as a tool for preschool aged children successful second language learning
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record